دستور دولت مصر برای تخلیه اجباری شهر رفح | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
دستور دولت مصر برای تخلیه اجباری شهر رفح

نخست وزیر مصر دستور تخلیه منطقه پیشنهادی جهت ایجاد منطقه حایل در شهر رفح که در ناحیه استراتژیک شمال شرقی استان شمال سینا واقع شده است، صادر کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رسانه های خبری مصر اعلام کردند: مهندس ابراهیم محلب دستور داد تا منطقه مورد نظر در شهر رفح به طور کامل تخلیه و مکان های جایگزین برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شود و در صورت مخالفت مردم با تخلیه خانه های خود به اجبار خانه های آنها را تخلیه خواهند کرد.

قرار است مطابق با قانون غرامت مالی به ساکنان این منطقه پرداخت شود و این دستور محلب همچنین مرز منطقه حایل پیشنهادی در شهر رفح اعم از ابوشنار، الرسوم، شمال میدان السادات، جنوب شرقی میدان السادات، شمال جوز ابو رعد، جنوب المدفونه، شمال شرقی تله الطایره و تقاطع خط مرزی تا مسافت ۲ کیلومتر را شامل می شود.

السیسی برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از ماه رمضان را بعید دانست

رئیس جمهور مصر طی اظهاراتی برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از ماه رمضان را بعید دانست و گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی یک امر ضروری برای ایجاد پارلمان قانونگذار و ناظر برای موفقیت نقشه راه است اما برگزاری این انتخابات پیش از ماه رمضان بعید است.

این در حالی است که ابراهیم محلب نخست وزیر مصر پیش از این گفته بود که دولت نهایت تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از ماه رمضان بکار بسته است.
قرار است کمیته اصلاح قوانین انتخاباتی امروز نشستی را برای بررسی آخرین تحولات مربوط به اصلاح قوانین مربوط به روند انتخاباتی برگزار نماید.

پیش از این قرار بود انتخابات پارلمانی در ماه مارس گذشته برگزار شود اما اعتراضات به دادگاه عالی قانون اساسی منجر به توقف برگزاری انتخابات پارلمانی به دلیل باطل شدن قانون تقسیم حوزه های انتخاباتی شد.

السیسی روز گذشته همچنین طی سخنانی به مناسبت روز کارگر، مردم مصر را به صبر و شکیبایی برای ساختن دولت مصر و مقابله با تمامی چالش ها به دور از خشونت و توسل به اصول و ارزش هایی که مصری ها را متحد می سازد، فراخواند.

وی گفت: دولت وظیفه خود برای مقابله با تروریسم را انجام می دهد اما ملت نیز به نوبه خود نقش مهمی در مشارکت در این ماموریت بر عهده دارد.

تاکید وزرای دفاع مصر و چین بر تقویت همکاری نظامی

وزرای دفاع مصر و چین در دیدار با یکدیگر در پکن بر تقویت همکاری مشترک در زمینه های نظامی تاکید کردند.

صدقی صبحی وزیر دفاع مصر در این دیدار گفت که مصر اهمیت زیادی برای روابط دوستانه با چین قائل است و امیدوار است که همکاری نظامی دو طرف در زمینه های مختلف تقویت شود.

وی افزود که رهبران نظامی چین به تقویت همکاری با مصر در سطح عالی تمایل دارند و رهبران نظامی مصر نیز تمایل به این دارند که تبادل تجربیات و همکاری با همتایان مصری خود را تقویت نمایند.

صبحی همچنین نشستی را با معاون رئیس کمیته مرکزی نظامی چین برگزار کرد.

گفت وگوی تلفنی السیسی با پادشاه بحرین

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شب گذشته از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین تماس تلفنی دریافت کرد.

علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نیز آخرین تحولات مربوط به قضایای دارای اهتمام مشترک در سطح منطقه را بررسی کردند.

در این تماس تلفنی السیسی و حمد بن عیسی همچنین برگزاری تمرینات مشترک دریایی موسوم به حمد ۱ با مشارکت نیروی دفاعی بحرین و گروهی از کشتی ها و هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای مسلح مصر را که در راستای تقویت نیروهای جنگی و تبادل تجربیات دو طرف انجام می شود، بررسی کردند.

کشته شدن ۲ فرد مسلح و دستگیری ۱۸ نفر دیگر در سینا

شبکه ماهواره ای اسکای نیوز گزارش داد که در ادامه حملات نیروهای صاعقه مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا ۲ فرد مسلح کشته شده و ۱۸ نفر نیز دستگیر شدند.

از سوی دیگر ارتش مصر در ادامه حملات علیه عناصر تروریستی و تکفیری در منطقه سینا، ۲۶ مکان تجمع تروریست ها در العریش و شیخ زوید را طی یک بمباران و یورش زمینی تخریب کرد.

روز گذشته نیز یک منبع امنیتی مصر گفت که در حمله هوایی بالگردهای آپاچی نیروهای مسلح مصر به جنوب شیخ زوید دستکم ۱۶ نفر کشته و ۱۰ نفر نیز زخمی شدند.

این منبع اشاره کرد که تعداد زیادی از تکفیری ها نیز زخمی شدند که حال ۱۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش مصر برای اجرای اقدامات نظامی طی مرحله آینده با استفاده از اسلحه سنگین و هواپیماهای جنگی آماده می شود و در همین رابطه هماهنگی امنیتی زیادی بین مصر و اسرائیل به منظور اعطای اجازه به مصر برای وارد کردن تجهیزات نظامی سنگین خارج از توافقنامه کمپ دیوید در جریان است.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false