×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه سخنرانی مقامات ایران و ۱+۵ در اجلاسNPT

وزیر امورخارجه کشورمان ۲بار در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در اجلاس بازنگری ان پی‌تی سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، وزیر امور خارجه کشورمان دوبار در روزهای دوشنبه(به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها) و سه شنبه هفته جاری در اجلاس بازنگری سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

محمد جواد ظریف صبح امروز در راس تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان راهی نیویورک شد.

سازمان ملل فهرست مقدماتی سخنرانان اجلاس بازنگری ان پی‌تی در نیویورک را منتشر کرد که تا این لحظه نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نخستین سخنران به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها دیده می شود.

زمان تقریبی سخنرانی‌های صبح از ساعت ۱۱:۴۵ تا ساعت ۱۳ و جلسات بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ساعت ۱۸ به وقت نیویورک اعلام شده است.

در این اجلاس که هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود ده ها وزیر و مقام عالی رتبه از اکثر کشورهای جهان حضور دارند.

پیش بینی می شود در حاشیه این اجلاس نشست ایران و گروه ۱+۵ برای ادامه مذاکرات هسته ای برگزار شود. در همین چارچوب تا‌کنون دودیدار دوجانبه ظریف با همتای آمریکایی‌اش و نیز با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نهایی شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها دوشنبه (۷ اردیبشهت) سخنران اول جلسه صبح است.  ظریف روز سه شنبه نیز در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

جان کری وزیرخارجه آمریکا در جلسه عصر روز دوشنبه سخنرانی می‌کند. 

معاونین وزرای خارجه چین و روسیه لی بائودونگ و سرگئی ریابکوف پس از جان کری سخنرانی خواهند داشت. وزیر دفتر خارجه و دفتر مشترک المنافع انگلیس نیز در همین روز سخنرانی دارد.

روز سه شنبه، مایکل روت، وزیر امور اروپایی آلمان،‌فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده فرانسه در کنفرانس خلع سلاح  سخنرانی دارند.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false