سیاری:نیازی به پهلوگیری در یمن نداریم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سیاری:نیازی به پهلوگیری در یمن نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم هر کسی به ناوهای ما اخطار بدهد و هیچ‌کس هم تاکنون به ناوهای ما اخطار نداده است گفت: نیازی به پهلوگیری ناوهای ایرانی در سواحل یمن نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رژه ارتش که در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اعزام ناوگروه‌های نداجا به آبهای آزاد اظهار داشت: این حضور طبق برنامه با درخواست سازمان جهانی کشتی‌رانی در آبهای آزاد از جمله خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی ادامه دارد و هیچکس حق تذکر به ناوهای ایرانی را نداشته و تا کنون نیز این اتفاق نیفتاده است.

سیاری در خصوص موضوع یمن نیز،‌گفت:‌ هیچ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ما در یمن نیست اما ما با قدرت در منطقه خلیج عدن حضور داریم و هم اکنون نیز ناوگروه سی و چهارم ما به این منطقه اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیروی دریایی کشورمان را تهدید کرده است؟ گفت: هیچ تهدیدی علیه ما انجام نگرفته است. ما اجازه تهدید و تذکر هم نمی‌دهیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور داشته باشیم. ما تاکنون بدون اجازه کشوری به آب‌های سرزمینی آن کشور وارد نشده‌ایم.

سیاری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پهلوگیری در یمن دارید؟ گفت: ما چنین برنامه‌ای نداریم و امیدواریم امنیت خلیج عدن با کمک همه کشورها تامین شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false