احسان قائم مقامی: شطرنج ایران مافیا دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
احسان قائم مقامی: شطرنج ایران مافیا دارد

احسان قائم مقامی معتقد است برخی افراد که خود را دلسوز شطرنج می دانند بیشترین لطمه را به این رشته زده‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، استاد بزرگ شطرنج ایران در خصوص حضور یک ماهه‌اش در آمریکا، اظهار کرد: در یک ماهی که در کشور آمریکا بودم در چندین مسابقه آزاد شرکت کردم. در مسابقات فیلادلفیا که یکی از معتبرین مسابقه‌های آمریکا محسوب می‌شود و قبلا با عنوان اوپن جهانی برگزار می‌شد، سوم شدم. در این مسابقه‌ها بدون شکست کار را به پایان رساندم، اما به دلیل تساوی در بازی آخر به مقام سوم رسیدم. بسیاری از افراد شاخص شطرنج در این مسابقه حضور داشتند.

وی ادامه داد: در مدت زمان حضورم در آمریکا در مسابقات لس آنجلس نیز شرکت کردم که توانستم در بخش کلاسیک چهار امتیاز کسب کنم و در بخش برق آسا هم هشت امتیاز از هشت بازی گرفتم و با اختلاف قهرمان شدم.

قائم مقامی در خصوص شرکت در مسابقاتی که پیش‌رو دارد، تصریح کرد: یازدهم اردیبهشت ماه با تیم بونزن در لیگ سوئیس شرکت خواهم کرد. بعد از آن در مسابقات اوپن صومعه‌سرای گیلان بازی می‌کنم و بلافاصله بعد از آن باید در مسابقات قهرمانی جهان در عمان حضور پیدا کنم.

استاد بزرگ شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که عدم حضور کامبوزیا، رییس فدراسیون شطرنج و غیبت‌های طولانی مدتش چه لطمه‌ای به فدراسیون می‌زند؟‌ گفت: حضور کامبوزیا در فدراسیون مهم است، اما بالاخره در هر سازمانی استثناهایی وجود دارد و عدم حضور کامبوزیا به شطرنج لطمه نمی زند ، چون وی در جریان ریز کارها هست و حضورش الزامی نیست، زیرا فعالیت‌ها را از دور کنترل می‌کند. در اصل چیزهایی دیگری هست که به شطرنج لطمه می‌زند. شطرنج در ایران مافیا دارد. برخی از افراد که خود را دلسوز شطرنج می دانند بیشترین لطمه‌ها را به این رشته‌ می‌زنند. این افراد کسانی هستند که در فدراسیون هم سمتی ندارند و با هدف حرف‌هایی در سایت‌های خود نشر می‌دهند و از روی قصد برخی افراد را تخریب می‌کنند.

قائم مقامی اذعان کرد: نمی خواهم از کسی نام ببرم، اما این افراد نه تنها کمکی به شطرنج نمی‌کنند ، بلکه به این رشته ضربات جبران ناپذیری می‌زنند. اگر نقدی هست باید منطقی و بر روی اصول باشد. همین افراد من را سیبل انتقادات خود قرار دادند که این نقدها نه تنها برای من سازنده نبوده، که تاثیر بدی در روحیه من گذاشته است.

ملی‌پوش شطرنج در پایان گفت: امیدوارم که جامعه شطرنج با هوشیاری خوب را از بد تشخیص دهد و به حرف‌های نامعتبر اهمیتی ندهد. قبول دارم که فدراسیون اشتباهاتی دارد و در بعضی بخش‌ها مثل روابط عمومی ضعیف عمل می‌کند، اما قرار نیست که فدراسیون را سرکوب کنیم.
 

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false