×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موگرینی: انزوای روسیه به نفع اروپا نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی گفت که انزوای روسیه به نفع اروپا نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"، "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه طی سخنانی گفت که انزوای روسیه به نفع اروپا نیست.

وی که در کنفرانس خبری پس از دیدار وزیران امور خارجه جی هفت در شهر لیوبیک آلمان صحبت می‌کرد، گفت: اتحادیه اروپا تمایل دارد که شاهد ایفای نقش مهم توسط روسیه در عرصه بین الملل باشد.

از سوی دیگر "گرگور گیزی" رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان از صدر اعظم کشورش درخواست کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را نیز برای نشست جی ۷ که در ماه ژوئن در آلمان برگزار می شود دعوت کند.

وی همچنین اظهار داشت: از آنجایی که بدون روسیه هیچ راه حل بحرانی وجود ندارد طبیعتا باید ما بار دیگر جی ۷ را ( با حضور روسیه) به جی ۸ تبدیل کنیم. انزوای روسیه هیچ نتیجه‌ای ندارد و تنها آسیب می رساند.

روسیه سال گذشته بعد از الحاق شبه جزیره کریمه از گروه ۸ کشور مهم صنعتی دنیا موسوم به جی هشت کنار گذاشته شد. آلمان در سال جاری ریاست این گروه را بر عهده دارد. در روزهای سه شنبه و چهار شنبه در شهر لوبک آلمان دیدار وزرای امور خارجه گروه جی ۷ برگزار می شود و در هفتم و هشتم ژوئن نیز نشست سران جی ۷ در ایالت بایرن آلمان برگزار می شود.

گرگور گیزی دلیل این درخواست خود را این گونه استدلال می کند که پوتین در مذاکرات اتمی با ایران و در نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه نقش مثبتی را ایفا کرده است. پوتین همچنان یک شخصیت مهم در سراسر جامعه بین المللی هست و باقی می ماند.ما نمی توانیم انتخاب کنیم که چه کسی رئیس جمهوری در روسیه است.

در کنار آلمان کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن و کانادا هم به گروه جی ۷ تعلق دارند. گیزی از این مجموعه کشورها درخواست کرد که تحریم ها علیه روسیه را لغو کنند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false