×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عدم پوشش گیاهی مناسب ازعوامل تشدید کننده ریزگردها دراستان بوشهر است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر گفت: وجود و تشدید ریزگردها در بسیاری از شهرهای استان بوشهر ناشی از عدم پوشش گیاهی مناسب است.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید محمدحسن باستی چهارشنبه در بازدید از اراضی ملی گندم ریز دشتستان افزود: حفظ و توسعه منابع طبیعی در سطح استان بوشهر به لحاظ فقر پوشش گیاهی در این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: سال گذشته خوشبختانه اقدامات جدی در خصوص توسعه و کشت نهال و جنگل کاری در استان بوشهر صورت گرفت.

باستی افزود: در سال گذشته حدود دو هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی مستعد استان بوشهر با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نهال کاری شد.

وی بیان کرد: برای اجرای نهالکاری در سطح دو هزارو ۲۰۰ هکتار اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شد.

معاون استاندار بوشهر کشت نهال در اراضی ملی مستعد گندم ریز دشتستان را یکی از اقدامات خوب و شایسته منابع طبیعی و آبخیزداری دانست.

وی اضافه کرد: عمده کشت نهال در شهرستان دشتستان و بقیه نیز در بوشهر صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

باستی گفت: در سال جاری نیز سه هزارو ۵۰۰هکتار از اراضی جنگلی و نهال کاری شده استان بوشهر در دست نگهداری، حفاظت و مراقبت و آبیاری قرار گرفته است و اعتبارات خوبی نیز به این فصل اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: اگر بخواهیم منابع طبیعی مان را حفظ کنیم اولین قدم این است که به سمت توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز حرکت کنیم تا محیطی خوب و با طراوت را برای مردم بوجود آوریم.

فرماندار دشتستان نیز گفت: یکی از اراضی مستعد ملی که در سطح دشتستان در سال گذشته نهال کاری شد اراضی مستعد و طبیعی گندم ریز بود.

ارسلان زارع افزود: در این راستا ۲۸۸ هکتار از این اراضی زیر پوشش ۲۹ هزار نهال قرار گرفت که توسعه آن در سالجاری نیز در برنامه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر نیز با بیان اینکه خشکسالی های اخیر خطر گسترش بیابان ها را افزایش داده تصریح کرد: یکی از مهم ترین راه های مقابله با بیابان ها توسعه فضای سبز و کشت نهال های جنگلی است.

هوشنگ شریفی گفت: در سال گذشته در راستای طرح بیابا ن زدایی در گستره دو هزار و۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی ملی استان بوشهر انواع نهال ها شامل کهور پاکستانی، کهور ایرانی، انواع آکاسیا و کنار کاشته شد.

وی افزود: گونه های کشت شده در اراضی بیابانی استان بوشهر به شرایط اقلیمی به ویژه خشکی، کم آبی و شوری خاک مقاوم است که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه فضای سبز در بیابان ها و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلاب های مخرب دارد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت و رشد انواع نهالهای کاشت شده در منطقه مستعد و ملی گندم ریز دشتستان مورد بازدید قرار گرفت

ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false