×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آب سد ماملو به قرچک می رسد

فرماندار شهرستان قرچک از انتقال آب سد ماملو تا دو ماه آینده دیگر به شهرستان قرچک خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از فارس، علی صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان شهرستان قرچک همواره خواستار انتقال آب شرب از سد ماملو برای جبران کسری آب شرب مردم بودند که در حال حاضر مراحل انتقال آب از سد ماملو با سرعت در حال پیگیری است و تا دو ماه آینده به امید خدا این مهم انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه شهرستان قرچک دارای هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی است، بیان داشت: شهرستان قرچک دارای هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی می‌باشد که به ‌دلیل محدودیت منابع آبی تنها سه هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعیین حق‌آبه شهرستان قرچک از خروجی پساب تصفیه‌ شده جنوب تهران، افزایش حق‌آبه شهرستان از رودخانه جاجرود و سد ماملو برای جبران کمبود‌های آبی منطقه قرچک در دستور کار دولت و فرمانداری قرچک قرار گرفت.

وی تأکید کرد: دولت نگاه ویژه‌ای برای تامین آب شرب با کیفیت مناسب برای مردم شهرستان قرچک دارد و در این راستا انتقال آب از سد ماملو برای مصارف شرب و انتقال آب از محل تصفیه‌خانه شهرری برای کشاورزی و امور صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

صادقی با بیان اینکه مراحل کارهای عمرانی از جمله لوله‌گذاری و تصفیه‌خانه تا دو ماه دیگر پایان می‌یابد، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب قرچک از سد ماملو با استفاده از خط ۹۰۰ میلی متری به طول ۱۶۰۰ متر لوله‌گذاری دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است که با پایان یافتن این عملیات، آب شرب مردم از لحاظ کیفی و کمی تأمین شده و به وضعیت مطلوب می‌رسد.

فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت اجرای پروژه فاضلاب شهر قرچک به عنوان یکی دیگر از منابع تامین آب برای کشاورزی و صنعتی تأکید کرد و متذکر شد: میزان تولید فاضلاب در شهرستان قرچک ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که در صورت تکمیل پروژه و تأسیس تصفیه‌خانه، ۳۸۰ لیتر بر ثانیه از این محل به شهرک صنعتی قرچک برای استفاده در امور صنعتی اختصاص داده می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false