توضیحات پوتین درباره تحویل اس۳۰۰ به ایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توضیحات پوتین درباره تحویل اس۳۰۰ به ایران

رییس جمهوری فدراسیون روسیه درباره لغو ممنوعیت فروش اس ۳۰۰ به ایران گفت: این تصمیم، دارای پیامی مشخص در خصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهداتشان است .

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به روسیه سفر کرده، پس از دیدار با دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای با ولادیمیر پوتین با رییس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین در جریان این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم خود به رهبری و رئیس جمهور کشورمان در خصوص لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافندی اس۳۰۰ به ایران و تاثیر این اقدام در افزایش ثبات در منطقه گفت: این تصمیم که امروز گرفته شد، دارای پیامی مشخص در خصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهداتشان است.

رئیس جمهور روسیه با تمجید از سیاست اصولی جمهوری اسلامی در زمینه تعامل سازنده با جهان افزود: همکاری نزدیک ایران با کشورهای ۱+۵ منشا شکل گیری اقدامات بزرگی شده است.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه سازمان همکاری شانگهای در ایجاد ثبات و امنیت پایدار اظهار داشت: منابع و ظرفیت‌های ارزنده کشورهای عضو این سازمان توانمندی قابل ملاحظه‌ای را جهت ایفای نقش فعال در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی با ابراز نگرانی در مورد توسعه بحران‌های امنیتی دریمن، سوریه، لیبی، شمال آفریقا و اوکراین از اراده برخی کشورها برای تثبیت ساختار قدرت تک قطبی در جهان انتقاد کرد و افزود: تغییر ساختار تک قطبی روندی اجتناب ناپذیر بوده و قابل توقف نمی‌باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این ملاقات با قدردانی از نقش سازنده روسیه در تحولات سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، تصمیم این کشور در موضوع لغو ممنوعیت واگذاری سامانه‌های پدافندی به ایران را اقدامی ارزشمند در مسیر توسعه همکاری‌های رو به توسعه دو کشور عنوان کرد.

 شمخانی با ابراز نگرانی نسبت به توسعه یکجانبه گرایی و دخالت غیر قانونی در امور داخلی کشورهای مستقل  که در قالب تشکیل ائتلاف های تصنعی و نمایشی رو به تزاید است اظهار داشت: امروز کشورهای مدعی امنیت سازی با زیر پا گذاردن کلیه قوانین و کنوانسیونهای بین المللی منشاء ایجاد ناامنی درجهان شده‌اند.

وی تجاوز و حمله نظامی به کشور یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه را نمونه بارز بی توجهی به حقوق بین الملل و ارزشهای انسانی و اخلاقی عنوان کرد و افزود: انجام این گونه اقدامات و جایگزین نمودن خشونت و نظامی‌گری به جای گفت‌وگو و مفاهمه، بدون شک موجب شکل گیری تجربیات تلخ شکل گرفته در عراق، سوریه و افغانستان خواهد شد.

شمخانی بستر سازی برای ایجاد و توسعه جریان‌های تروریستی افراط گرا را تنها نتیجه انجام اقداماتی از این دست عنوان کرد و اظهار داشت: تداوم اقداماتی از این دست شک و تردید موجود در خصوص همکاری برخی قدرت‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان از تروریسم را تقویت خواهد کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false