×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اقدام ارزشمند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

واقعه تلخ و درد آور بی حرمتی نسبت به دو نوجوان ایرانی که برای انجام سفر مقدس حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، دل هر مسلمان و ایرانی آزاده را جریحه دار کرد. این اقدام، آنقدر وقیحانه، زشت، غیر انسانی و خلاف عرف بین المللی و اخلاق و اداب انسانی بود که موجب شد در فاصله ی کوتاهی موجی از اعتراض سراسر کشور را فراگیرد. در این مورد همه ی مردم با هر دیدگاه و سلیقه ای که بودند نسبت به این عمل شنیع اعتراض نمودند.

به گزارش "چغادک نیوز"، واقعه تلخ و درد آور بی حرمتی نسبت به دو نوجوان ایرانی که برای انجام سفر مقدس حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، دل هر مسلمان و ایرانی آزاده را  جریحه دار کرد. این اقدام، آنقدر وقیحانه، زشت، غیر انسانی و خلاف عرف بین المللی و اخلاق و اداب انسانی بود که موجب شد در فاصله ی کوتاهی موجی از اعتراض سراسر کشور را فراگیرد. در این مورد همه ی مردم با هر دیدگاه و سلیقه ای که بودند نسبت به این عمل شنیع اعتراض نمودند.
در همین رابطه یکی از مطالبات همگانی لغو سفر حج عمره به عربستان بود. هر چند که حج به عنوان یکی از احکام اسلامی که نقش مهمی در خود سازی و وحدت و انسجام امت اسلامی دارد همواره مورد تأکید شارع مقدس بوده و تلاش بر این بوده که از تمامی ظرفیت ها برای ترویج این مناسک دینی استفاده شود ولی اگر خود این عمل در برهه ای از زمان بر اثر عملکرد دیگران بخواهد تبدیل به ضد خودش شود و به خاطر آن عزت و آبروی مؤمن که به تعبیر معصوم از خانه ی کعبه هم بالاتر است لگد مال شود، بهتر آن است تا ایجاد شرایط مناسب به آن عمل نشود.
متأسفانه شاهد بودیم و هستیم که سران وهابی و خود فروخته ی عربستان در طول سالیان متمادی به شکل های گوناگون، برخوردهای توهین آمیز و تحقیر کننده نسبت به حجاج ایرانی روا داشته اند که با سعه ی صدر مسؤولان حل و فصل می شده است. ولی اقدام اخیر دو مأمور سعودی که بیانگر اوج توحش فرهنگ حاکم بر وهابی هاست جایی برای گذشت یا سعه ی صدر باقی نگذاشت. این عمل زشت و وحشیانه مأموران سعودی علاوه بر آنکه از نظر اخلاقی و انسانی عمل نکوهیده و غیر قابل توجیه است از نظر مروت، جوانمردی و مهمان نوازی نیز غیر قابل قبول است و از فرهنگ بربریت حکایت می کند. هر چند که مسؤولان عربستان اشد مجازات یعنی اعدام را برای این متجاوزان به اخلاق انسانی کرده اند ولی به نظر می رسد که این یک ادعایی بیشتر نباشد و حتی به احتمال زیاد این مأموران با برنامه ریزی از قبل مسؤولان عربستان جرأت چنین رفتار حیوانی را داشته باشند.
به دنبال مطالبه ی عمومی برای تعلیق سفر حج عمره، همراهی رئیس جمهور محترم با خواست عمومی و دستور صریح آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعلیق حج عمره اقدام شایسته ای بود که تا اندازه ای توانست به خواست عمومی پاسخ گوید.
این اقدام دولت را باید یکی از گام های مهم برای محکومیت این عمل شنیع تلقی کرد. بدون تردید جریحه دار کردن عواطف مردم مسلمان و شیعه ایران توسط وهابی های خدانشناس امری نیست که با همین تعلیق حج خاتمه پیدا کند. پیگیری های دیپلماتیک در سطوح مختلف تا اعدام این متجاوزان وحشی و عذرخواهی رسمی دولت عربستان حداقل مطالبات مردم ایران است که مسؤولان باید به دنبال آن باشند.
در این رابطه نگرانی هایی نیز وجود دارد که نکند برخی از سیاسیون که به دنبال تعامل با جهان هستند، پیگیری جدی و طولانی مدت این جنایت را به صلاح کشور در عرصه ی بین المللی ندانند و در رهگذر زمان کم کم آن را به وادی فراموشی بسپارند.
این جراحتی که به قلب ملت ایران خصوصاً خانواده های این دو نوجوان وارد شده، چیزی نیست که به سادگی التیام پیدا کند.
ماامروز شاهد هستیم که رژیم وهابی عربستان سعودی در فضای رسانه ای و دیپلماتیک و اقتصادی و سیاسی از تمام توان خود علیه ایران اسلامی استفاده می کند ولی از سوی ایران اقدام متقابل و بایسته ای صورت نمی پذیرد. همین امر آن ها را پرروتر نموده و این موقعیت امن را برای آن ها فراهم نموده است تا روز بروز به جسارت های خود علیه ایران اسلامی ادامه دهند. خداوند می فرماید: «ولله العزه و لرسوله و للمومنین» براساس آیه ی کریمه قرآن همه ی فعالیت ها باید در راستای ایجاد عزت و سربلندی برای مردم باشد.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false