اشتباهات رایج در کسب و کار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اشتباهات رایج در کسب و کار

فهرستی بلندبالا از اموری وجود دارد که برای راه اندازی کسب و کار باید آن ها را انجام داد اما فهرست مهمی از نباید ها هم وجود دارد که بی توجهی به آن احتمال شکست را افزایش می دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، افراد بسیاری هستند که به راه اندازی یک کسب و کار تازه می اندیشند که البته همه آن ها چنین طرحی را عملی نمی کنند اما اگر شما تصمیم دارید که بالاخره یک روز کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، بهتر است به خاطر داشته باشید علاوه بر فهرست اموری که باید انجام بدهید، فهرستی از اشتباهات نیز وجود دارند که باید از ارتکاب آن ها اجتناب کنید. به خصوص که راه اندازی کسب و کار اگرچه می تواند از یک سو باعث افزایش چشمگیر درآمد بشود اما از سوی دیگر ممکن است ورشکستگی را به همراه داشته باشد. جیم پرایس، مدرس کارآفرینی در دانشگاه میشیگان آمریکا فهرستی از اشتباهاتی را فراهم آورده که معمولا باعث شکست یک کارآفرین تازه کار می شوند:

۱- تمرکز بر روی محصول

اینکه شما بتوانید کالا یا خدمتی را ارایه کنید به این معنی نیست که از همه ویژگی های لازم برای راه اندازی یک کسب و کار برخوردار هستید. در واقع ارایه کالا و خدمات تنها یک بخش از راه اندازی یک کسب و کار را تشکیل می دهد. درک مسایل مالی، برخورداری از استراتژی بلندمدت، داشتن ایده هایی برای توسعه کسب و کار و شناخت بازاری که قصد ورود به آن را دارید از پیش شرط های ضروری راه اندازی یک کسب و کار هستند.

۲- رقابت قیمتی

بی تردید قیمت کالا یا خدماتی که ارایه می کنید بر میزان موفقیت و همچنین رقابتپذیری شما تاثیرگذار خواهند بود اما تمرکز بیش از حد بر روی قیمت و غافل شدن از دیگر ویژگی ها احتمالا در بلندمدت نتایج امیدوارکننده ای در پی نخواهد داشت. با نگاهی به اطرافتان حتما پی خواهید برد که ارزانترین کالاها لزوما پرفروش ترین کالاها نیستند و در واقع اینکه محصول شما در مقایسه با دیگر کالاها فقط ارزانتر باشد، باعث نخواهد شد که مصرف کنندگان به مشتری شما تبدیل بشوند. بهتر است قیمت متعادلی را برای محصولتان در نظر بگیرید و در کنار آن حداقل یکی از ویژگی های محصولتان را به حدی ارتقا ببخشید که بتواند با دیگر کالاهای موجود در بازار رقابت کند.

۳- بی توجهی به بازاریابی

باور به اینکه ارایه محصولی بی نقص برای موفقیت یک کسب و کار کفایت می کند، چندان با واقعیت همخوانی ندارد. بازاریابی نقشی تعیین کننده در موفقیت و یا شکست یک کسب و کار ایفا می کند. در واقع یک کالای نه چندان خوب می تواند با بازاریابی موثر فروخته شود اما یک کالای خوب بدون بازاریابی قوی شانس چندانی برای فروش ندارد و حتی بهترین محصولات نیز اگر با بازاریابی خوبی همراه نشوند، با استقبال مصرف کنندگان مواجه نخواهند شد. پس همانقدر که باید برای ارایه محصولی با کیفیت تلاش کنید، باید به فکر بازاریابی هم باشید. البته باید به خاطر داشته باشید که بازاریابی بسیار فراتر از تلفن زدن به شماره های تصادفی و چاپ آگهی در چند نشریه است.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false