×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
قرائتی: اگر درسی بخوانید که مشکل جامعه را حل نکند آن دنیا گیرید

برخی علم‌هایی که یاد می‌گیرید هیچ فایده ای ندارد. درسی بخوانید که ۴ شرط واجب یا مستحب، یا مشکل فرد را حل کند یا مشکل جامعه را. اگر غیر از این باشد آن دنیا گیرید.

به گزارش "چغادک نیوز"، محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز عصر امروز در جمع دانشجویان بسیجی برادر دانشگاه های سراسر استان فارس حاضر در دوره "دومین دوره خط امام استان فارس" با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امروز کسانی با شنیدن حرف هایی، شنیدن اختلاسی ضد انقلاب می شوند و یا از این انقلاب دل سرد می شوند. 

وی ادامه داد: شما یک ماشین که سوار می شوید به شرط این که ماشین خوب باشد، نو باشد و یا نگاه به قیافه و چهره راننده می کنید که گوهینامه پایه یک دارد و سالم است و سوار این ماشین می شوید. بعد از سوار شدن می بینیم یکی از مسافرین بچه دارد و بچه ماشین را کثیف کرده است و مسافر دیگری بوی بد می دهد و مسافری که صندلی جلو نشسته اشغال ریخته است. اما سوال من این است که آیا شما از ماشین پیاده می شوید؟ماشین سالم است و راننده سالم است، چون اگر پیاده شویم جای دیگر این ماشین خوب و یا راننده خوب پیدا نمی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: ماشین که ما سوار شدیم جمهوری اسلامی است و راننده آن هم امام بوده است و الان هم مقام معظم رهبری؛ حالا یک شهردار، امام جمعه،‌ وکیل، وزیر، مدیر کلی و استانداری خراب در آمد؛ ممکن است در این ماشین افرادی دست گل به آب دادند اما اگر پیاده بشویم در ماشین های دیگر یا در ماشین گیر داریم یا در راننده.

قرائتی با بیان این که جواب این قضیه در سه شعار است، گفت: شعار اول یعنی این که توجیه حماقت است، یعنی این که ما بگوییم مملکت ما عیب ندارد و همه افراد هم خوب هستند و هیچ مشکلی نیست. نه توجیه نمی کنیم و خیلی آدم باید احمق باشد که این حرف را بزند.

وی ادامه داد: اما تضعیف جنایت هم جنایت است. یعنی اگر بگویی حالا که این نظام عیب دارد ما نیستیم و نماز جمعه نمی رویم، ما در انتخابات و راهپیمایی ها شرکت نمی کنیم و سراغ دین و مذهب نمی رویم. تضعیف نظام جنایت است چرا که این نظام یک کودتای نظامی نبوده است بلکه کل امت به پا خواسته اند و جوشیدند و شهید، جانباز و اسیر دادند تا این نظام درست شد.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: سومین شرط این است که تکمیل این نظام اسلامی رسالت است. یعنی این که سعی کنید هر کدام از شما یک عیب را برطرف کند. دانشگاه شما یک مشکل را حل کند و رسالت ما هم این است که این جمهوری اسلامی را تکمیل کنیم.

اهم صحبت های حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز بدین شرح است:

– توجیه‌، حماقت است، تضعیف، خیانت و تکمیل جمهوری اسلامی، رسالت.

– این اردو های مثل چوب کبریت می ماند که وقتی روشن می شود اما نه گرم می کند و چیزی چیزی پخته می شود.

– شما باید چوب کبریت را به گاز وصل کنید و گاز وصل بشود به قابلمه و غذا که پخته شد وصل بشود به انسان و انسان باید وصل بشود به خدا. در این صورت است که چوب کبریت تا خدا پیش می رود.

– این اردو ها باید در وجود شما یک کبریت باشد که شما وصل بشوید به چند تا کتاب و وقتی می روید بیرون با چند کتاب آشنا شوید. خودتان باید مطالعه بگذارید.

– اگر حال و پتانسیل دارید بروید و طلبه بشوید. چون آقای روحانی رئیس جمهور گفت ما تا چند وقت دیگر چند میلیون فوق لیسانس بی کار داریم. این تفکر در ما القا شده است که حالا که مدرک لیسانس داریم باید پشت میز نشین باشیم. این را باید از سر خود را بیرون کنیم چون استخدام نیست.

– توی کشور شاید یک نفر مثل من باشد که ۳۰ سال معاون وزیر باشد. چون قانون مجلس گفت رئیس نهضت سواد آموزی باید معاون وزیر آموزش و پرورش باشد و من از اول انقلاب معاون وزیر آموزش و پرورش بودم. سه تا فرزند لیسانس دارم که هیچ کدوم استخدام نشده اند. 

– چه اشکالی دارد یک لیسانس تراشکاری، نجاری، منبت کاری، آشپزی، کشاورز بلد باشد. در این صورت اگر استخدام شد که شد اما اگر نشد در زندگی فلج نمی شوید.

– ما آدم هایی داریم فوق لیسانس هستند اما تخم مرغ آب پز بلد نیستند درست کنند. تا دانشجو هستید یک هنر را یاد بگیرید. شغل نیست و میز نیست پس بروید یک هنر یا بگیرید.

– کار کردن عیب نیست و ما متاسفانه یک فکری می کنیم که به برخی ها می گوییم حمال. حمال مگر چه مشکلی دارد؟ کمک به انسان ها در حمل و نقل عیب است؟ ما به کارگر ها می گوییم بدبخت. این تفکرات را همین جا تعمیر کنید.

– پیغمبر اسلام (ص) فرمودند هر کس کار بکند بزرگ قوم است و هر کسی کار و خدمت کند در قوم و جامعه آن آقا و بزرگ است در صورتی که ما می گوییم این نوکر فلانی است در صورتی که فرهنگ ما عوض شده است. یعنی عینک سرخ گذاشتیم و شلغم ها را لبو می بینیم و عینک سبز گذاشتیم و کاه را سبزی و علف می بینیم. عینکتان را بردارید و بدانید کار ارزش است.

– اسلام می گوید اولاد بازوست و اگر گفتند فلانی ۲۰ تا فرزند دارد یعنی ۴۰ تا بازو دارد و خوشا به حالش. اما الان در تفکر ما فرزندان دیگه بازو نیستند بلکه شکم هستند.

– این ها مشکلات فکری است و همه مشکلات ما به خاطر این است که جوهر نداریم. ما الان مشکل لیسانس، فوق لیسانس، دکتر و آیت الله نداریم و مشکل ما این است که طرف جوهر ندارد.

– گاهی کلمات را غلط معنا می کنیم و این یک مشکل دیگه. من ۲۰ سال داشتم که ازدواج کردم و خانم من هم آن زمان ۱۴ ساله بودند که آمدم قم یک اتاق اجاره کردیم که نصف خانه فرش و نصف دیگر موزائیک هم نبود بلکه گچ و خاک بود. در همان اتاق گچ و خاک خانم من فرشی بافت و از پول فرش ابریشم یک خانه خریدیم و الان خانه ۴۰۰ میلیون تومن می ارزد.

– به تولید قالی ابریشم نمی گویند هنر اما اگر آرایش کنید و تمپک بزنید می گویند گل هنری تشریف فرما شده است. تفکر ما تغییر کرده و هنر، تمپک شده است. بچه، شکم شده است. اگر بتوانید این تفکرات را تعمیر کنید کاری اساسی کرده اید.

– کسانی که وضع مالی پدرشان خوب است سریع ازدواج کنند. اگر کسی سریع ازدواج کند، دو سوم دین خود را حفظ کرده است. یعنی اگر دین ۹۰ درجه باشد دو سوم یعنی ۶۰ درجه مربوط به شهوت است و ۳۰ درجه مابقی دیگر مربوط به غفلت است. دوای شهوت همسر و دوای غفلت نماز است.

– اگر کسی اهل نماز باشد و همسر هم داشته باشد تقریبا بیمه است. هر کسی می تواند ازدواج کند ازدواج کند.

– به لیسانس هم قناعت نکنید. شما فقط یک سال و نیم در این ۴ سال درس می خوانید. شما ۱ سال تابستان تعطیل هستید، بیش از یک سال پنجشنبه و جمعه تعطیل هستید و ۸۰ روز هم به خاطر عید تعطیل هستید و تعطیلات دیگر هم دارید و یک سال نیم هم بگذریم که چرت و پرت می خوانید و علم نیست. 

– برخی از علم هایی که امروز یاد می گیرید هیچ فایده ای ندارد. درسی بخوانید که ۴ شرط واجب یا مستحب، یا مشکل فرد را حل کند یا مشکل جامعه را. اگر غیر از این باشد آن دنیا گیر هستید. هر درسی که می خوانید باید یک مشکلی را حل کند.

– دیپلم ها و لیسانس های ما نمی توانند قرآن را بخوانند و با این علم شما را فریب داده اند. من نمی توانم قبول کنم که خدا در جمادات انرژی هسته ای گذاشته است اما در مغز شما نگذاشته باشد. منتها آن را کشف کرده ایم اما در مغز خود خودمان را کشف نکرده ایم.

– برخی از شماها دکتر بهشتی، امام خمینی، چمران و یا ممکن است بو علی سینا باشید. خودتا را کشف کنید. 

– هر چه می توانید تحقیق کنید. در جامعه ما یک عده دانشجو داریم که می گویند" آزاد باید گردد" و عده ای هم که از این بدش می آید می گویند نه خیر" اعدام باید گردد". اگر تحصیل کرده هستید نه آزاد گردد و نه اعدام گردد بلکه سوال گردد، جواب آن گوش گردد و تا بعد ببینم عذرخواهی گردد، آزاد گردد و یا زندان گردد.

– این گونه دانشجو ها که شعار می دهند یعنی موجی یعنی بی منطقی و شما دانشجو ها بی منطق نباید حرکتی بکنید. هر چه شنیدید تحقیق کنید.

– هفته ای یک کتاب مطالعه کنید. هر سال می شود ۵۲ کتاب که ۱۲ تای آن را برای فصل امتحانات حذف کنید. حداقل سالی ۲۰ کتاب مطالعه کنید. یک دور تفسیر قرآن کریم مطالعه کنید. یک دور کتاب های علامه مطهری را مطالعه کنید.

– ما قرآن را درست نخواندیم و از آن استفاده نکردیم که کلمه به کلمه آن را می توان استفاده کرد و خارجی ها مثلا تحقیق کرده اند که دیده اند که می شود از آب بنزین ساخت و اگر ملکول های آب را تغییر بدهیم می شود بنزین ساخت. در صورتی که در قرآن آمده است که از آب می شود بنزین ساخت.

– قرآن کریم به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده اند در صورتی که کتاب مسیحیت به ۲۰۰۰ هزار زبان دنیا ترجمه شده است و این نشان می دهد که ما خیلی عقب هستیم و نیاز شدید به طلبه داریم. اگر علاقه دارید بروید و طلبه بشوید.

– دعا کنید هر چی خیرتان هست به شما بدهد و نماز بسیار با اهمیت بشمارید. شما سفیران نماز بشوید. کتاب درباره اسرار نماز مطالعه کنید و سفیران نماز در آشناها و اقوام بشویم.

– من محضر آیت الله بهاء الدینی رفتم و به ایشان گفتم که من می خواهم بدونم امام خمینی در دوران جوانی چگونه بوده است چون ما هر چی از ایشان دیدیم در پیری بوده است. ایشان فرمودند حاج آقا روح الله در زمان رضا شاه از خمین اراک به قم آمدند.آن زمان در قم یک شخصیتی زندگی می کرد که مهم ترین شخصیت سیاسی و اجتماعی بود و ۷۵ سالش بود و یک حرف اشتباهی زد.

قرآن در رابطه با کسی که حرف اشتباه می زند می گوید اگر کسانی آشنا، رفیق و فامیل بود و حرفی زد شما گذشت کند و از مردم بگذرید اما اگر رند و یا سیاسی بود باید جواب او را بدهید. امام روح الله تا ایشان حرفی بی جا زدند چنان سیلی به گوش این پیرمرد زد که عینک ایشان به ۴ قطعه تبدیل شد.

امام روح الله وقتی ۱۲ بهمن ماه در بهشت زهرا گفتند من در دهن این دولت می زنم یعنی کسی می تواند در پیری بگوید من تو دهن دولت می زنم که در جوانی توانسته باشد.

– امروز اگر در جوانی نمی تواند بر نزدیکان و دوستان خود اثر گذار باشید، قطعا در پیری خاصیتی نخواهید داشت. پس باید جوهر خود را نشان بدهید.

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false