ماجرای عملیات جنگنده‌های نهاجا و عقب‌نشینی پرنده‌های آمریکایی از آب‌های آزاد خلیج‌فارس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ماجرای عملیات جنگنده‌های نهاجا و عقب‌نشینی پرنده‌های آمریکایی از آب‌های آزاد خلیج‌فارس

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، ماجرای عملیات هوایی جنگنده‌های نهاجا در خلیج‌فارس و عقب‌‌نشینی جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکا از آب‌های آزاد خلیج فارس را تشریح کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، امیر خلبان مهدی هادیان فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر طی سخنانی با بیان اینکه همجواری با مراکز مهم اقتصادی و استراتژیک مثل حوزه های نفتی خارک و عسلویه، نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق شمالی خلیج فارس، شرایط ویژه ای برای پایگاه هوایی بوشهر رقم زده است، گفت: حراست از آسمان میهن اسلامی در این بخش از کشور بر عهده پایگاه بوشهر است.

وی افزود: علاوه بر اینها، حضور بر فراز آبهای آزاد برای نشان دادن اقتدار کشور، کاری است که توسط خلبانان این پایگاه انجام می‌شود. به صورت موردی هم برخی مأموریت‌ها به این پایگاه واگذار می شود.

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر تصریح کرد: مثلاً چندی پیش، هواپیماهای آمریکایی در آبهای آزاد خلیج فارس حاضر شده بودند. همان طور که می‌دانید ۱۲ مایلی ساحل، به عنوان آبهای آزاد محسوب می‌شود و آنها می‌توانند در آبهای آزاد پرواز کنند. همچنین ناوها، بالگردها و پهپادهای آمریکایی هم در مقطعی حضور خیلی زیادی در آبهای آزاد نزدیک ایران داشتند. به پایگاه بوشهر مأموریت داده شد که حضور در این قسمت از آبهای خلیج فارس را کمی پررنگ‌تر کنیم.

امیر هادیان ادامه داد: از زمانی که پروازهای ما در این قسمت‌ها بیشتر شده است، حضور آمریکایی‌ها و فعالیت پهپادهای آنان و نیز حضور ناوها و هواپیماهای‌شان خیلی کنترل شده‌تر و کمرنگ‌تر شده است.

وی افزود: در حال حاضر مأموریت‌هایی داریم که بعد از بلندشدن از بوشهر و گردش به چپ، مستقیم خلبانان روی آب قرار می‌گیرند و مرز هوایی را در عمق آب‌های خلیج فارس لمس می‌کنند، سپس بر فراز تنگه هرمز و جزیره سیری و ابوموسی دور می‌زنند و از مسیر خشکی به پایگاه بر می‌گردند، این کار بیشتر به خاطر اعلام حضور مقتدرانه نیروی هوایی در آب‌های خلیج فارس انجام می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر در ادامه اشاره‌ای هم به عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی کرد و در این باره گفت: در زمان دستگیری ریگی ملعون هم این پایگاه در آماده باش کامل به سر می‌برد. با اینکه پروازی از این پایگاه انجام نشد ولی همه آماده باش بودند تا در صورت نیاز بتوانند به وظیفه خود عمل کنند. با اینکه دستگیری ریگی حاصل کار اطلاعاتی بسیار قوی سربازان گمنام امام زمان (عج) بود، ولی تیر خلاص را باز هم خلبانان شجاع نیروی هوایی زدند.

امیر هادیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم، اتفاقات منطقه خصوصاً عراق و سوریه مرتباً رصد می‌شود و برای مقابله با تهدیدات احتمالی آنها نیروی هوایی در آمادگی کامل به سر می‌برد.

 
منبع: تسنیم
 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false