چند جوان دم بخت در کشور داریم؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چند جوان دم بخت در کشور داریم؟

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر در سن ازدواج در کشور مجرد هستند، گفت: به منظور برررسی مسائل این قشر از جامعه شورای عالی جوانان با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمود گلزاری در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین که عصر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جوانان نسبت به بقیه گروه‌های سنی تفاوت‌هایی دارند که حتی برخی از مسئولان و برنامه‌ریزان نیز به آن توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد جوانان افزود: استقلال یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد جوانان بوده و جوان به صورت طبیعی در برابر بی‌عدالتی‌ها می‌ایستد که این امر موجب شده جوان در تمام دنیا به نیروی قدرتمندی تبدیل شود و در برابر دروغ، ریا و آنچه که نامردی است، ایستادگی کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه جوانان به جامعه و نجات آن از بی‌عدالتی و ظلم توجه زیادی دارند، جوانی یک فرصت و قدرت بزرگ لایزال الهی به شمار می‌رود.

گلزاری ادامه داد: امام راحل فرمودند«قلب جوان به فطرت و ملکوت اعلاء نزدیک‌تر است» و این دیدگاه موجب شد که نگاه ویژه‌ای به نسل جوان داشته باشند.

وی با اشاره به نگاه متفاوت دولت‌ها به جوانان عنوان کرد: امروزه نگاه دولت‌ها به جوانان نسبت به سال‌های گذشته نگاه‌های متفاوتی بوده به گونه‌ای که در سال‌های اخیر نگاه جوان هراسی در کشور وجود داشت و به جوان به دید یک تهدید نگریسته می‌شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: این دیدگاه موجب شد که از ۵ هزار سازمان مردم نهادی که توسط نسل جوان اداره می‌شد تنها ۱۹۷ سازمان مردم نهاد به فعالیت خود ادامه دهد و بقیه آن‌ها از ادامه فعالیت منصرف شدند.

گلزاری ادامه داد: در استان قزوین نیز از ۱۰۰ سازمان مردم نهادی که توسط جوانان اداره می‌شد، در حال حاضر تنها ۱۶سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از علل کاهش فعالیت سازمان‌های مردم نهاد این بوده که در دادن مجوز فعالیت سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شد بنابراین جوانان از ادامه فعالیت در این عرصه ناامید می‌شدند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه جوان غافلی رویکرد سومی است که در حال حاضر نیز در کشور حاکم است، افزود: با ابراز تأسف باید گفت امروز اطلاعات دقیقی از وضعیت جوانان وجود ندارد و این جوان غافلی هنوز در بین برخی از مسئولان وجود دارد.

گلزاری با تأکید براینکه باید جوان‌باور و جوان‌یار باشیم، اضافه کرد: با باور جوانان و حمایت از آن‌‌ها می‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند شویم چراکه جوانان برای انقلاب اسلامی ایران همچون آب برای کشتی هستند که اگر آب پشت کشتی باشد آن را حرکت داده و به جلو می‌برد.

وی ادامه داد: امام راحل جوانان را باور داشت و از این ظرفیت عظیم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقرار حکومت دینی به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان با ریاست رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به منظور بررسی مسائل حوزه جوانان شورای عالی جوانان با ریاست رئیس‌جمهور و حدود ۲۰ نفر از وزرا تشکیل شده که مسائل کلان حوزه جوانان را مصوب می‌کند.

گلزاری اظهار کرد: مصوبات این شورا نیز در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان عملیاتی و اجرایی می‌شود که سهم تمام دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی کردن مصوبات این شورا باید مشخص شود.

وی افزود: بر این اساس تمام دستگاه‌های اجرایی در بودجه سنواتی خود باید درصدی از بودجه خود را به حوزه جوانان اختصاص دهند.

۱۰ میلیون نفر از جمعیت جوان در سن ازدواج کشور مجرد هستند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه در سطح استان‌ها نیز ستاد ساماندهی امور جوانان با ریاست استاندار استان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، پیگیری مسائل مرتبط با حوزه جوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان جز اعتیاد و اوقات فراغت جوانان از مهم‌ترین اهداف و مسائلی است که این ستاد دنبال می‌کند.

گلزاری ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور ۱۰ میلیون جمعیت مجرد داریم که مشکل تنها ۴۰ درصد آن‌ها اقتصادی است و بقیه زیر بار ازدواج و تشکیل خانواده نمی‌روند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم عنوان کرد: حدود ۲۰ روز پیش موفق شدیم کلینیک کنترل خشم را در استان تهران راه‌اندازی کنیم و این آمادگی وجود دارد تا در استان‌های دیگر کشور نیز با همکاری شهرداری‌ها نسبت به این مهم اقدام کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور یادآور شد: با توجه به کارکردهایی که این کلینیک دارد، پیشنهاد می‌شود استان قزوین نیز نسبت به این مهم اقدام کند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false