«جان بولتون» هم نامزد می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
«جان بولتون» هم نامزد می‌شود

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ای در قبال ایران را دنبال می‌کند اعلام کرده است احتمالاً در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کاندید می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی «دیلی کالر» وابسته به حزب جمهوری خواه آمریکا تصریح کرد که جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی درون حزبی برای انتخاب نامزد خود برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌بایست بر امنیت ملی متمرکز شوند و به همین دلیل در حال بررسی شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

بولتون که سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ای را در قبال ایران دنبال می‌کند و بارها در اظهاراتش خواستار جنگ با ایران شده است و  همچنین پیشنهاد تغییر نظام علیه ایران را مطرح کرده است، ادامه داد که موضوع حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری‌ آمریکا را بررسی می‌کند و تصریح کرد: «در حال بررسی شرکت در این رقابت‌ها هستم زیرا همچنان بر این عقیده‌ام که مسئله امنیت ملی از بحث‌های ملی ما جا افتاده است و من به دنبال راههایی هستم تا این مسئله را به جایی که تعلق دارد بازگردانم.

وی در این مصاحبه گفت یکی از مباحثاتی که ممکن است در رقابت‌های انتخاباتی خود مورد بحث قرار دهد، ایران است و گفت: «از سال ۱۹۷۹ تاکنون، ایران، مرکز تروریسم بین‌المللی هم سنی‌ها و هم شیعیان بوده است. بخشیدن ایران در صورتیکه سلاح هسته‌ای داشته باشد، واقعا خطرناک است. اگر طالبان و القاعده بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سلاح‌های هسته‌ای داشتند، واکنش ما به حملات آنها بسیار دشوار می‌بود.

بولتون در این مصاحبه در خصوص تروریسم افراط‌گرایی در خاورمیانه گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تمایلی ندارد درباره این موضوع با مردم آمریکا همچون افراد بزرگسال وارد صحبت شود. کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه دلیل اصلی حرکت منطقه خاورمیانه به سوی هرج و مرج در ۶ سال گذشته بوده است.

وی اعلام کرد که هنوز جدول زمانی برای اعلام نامزدی خود برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشخص نکرده است و گفت: در حال حاضر، مردم به نام افراد و نه سیاست‌های آنها واکنش نشان می‌دهند. من از افراد می‌خواهم شروع به اهمیت دادن به سیاست‌ها کنند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false