×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پناهنده: «ناهید» ماحصل ۱۵ سال تجربه سینمایی من بود

: آیدا پناهنده کارگردان فیلم «ناهید» پس از اولین اکران فیلمش در جشنواره فجر، در نشست خبری این فیلم حاضر شد. او گفت که «ناهید» نتیجه ۱۵ سال تجربه کاری‌اش در ساخت فیلم‌های کوتاه و تلویزیونی بوده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  خبرگزاری تسنیم، اولین نشست گفت‌وگوی رسانه‌ای سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌سازان، به فیلم «ناهید» اولین فیلم بلند سینمایی آیدا پناهنده اختصاص داشت. 

در این نشست بیژن امکانیان تهیه کننده، آیدا پناهنده نویسنده و کارگردان، مرتضی قیدی مدیر فیلم‌برداری، پژمان بازغی، ساره بیات و نوید محمدزاده بازیگران فیلم ناهید حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست بیژن امکانیان تهیه کننده فیلم «ناهید» گفت: «ناهید» فیلم کم نقصی است و در طول سال‌هایی که تهیه‌کنندگی کارها را برعهده داشتم یک نمونه خوب و دوست داشتنی است. 

وی ضمن تشکر از حمایت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی برای ساخت این فیلم گفت: تا قبل از ساختن این فیلم نزدیک یک سال و نیم برای تولید آن تلاش کردیم ولی راه به جایی نبردیم؛ تا اینکه توانستیم با حمایت مرکز گسترش از ۵ ماه قبل مراحل تولید کار را شروع کنیم.

در ادامه نشست، پناهنده کارگردان فیلم گفت: این فیلم ماحصل تجربه ۱۵ ساله من در ساخت فیلم کوتاه و تلویزیونی است و اینکه چرا این موقع فیلم را ساختم به خاطر این بود که من فیلمنامه‌ای داشتم که همه پس از خواندن آن تاییدش می‌کردند ولی تنها کسی که از من برای ساخت آن حمایت کرد آقای امکانیان بود. 

وی در مورد اینکه چرا فضای شهر گیلان را برای این فیلم انتخاب کرده است گفت: من آذری هستم ولی از کودکی با گیلانی‌ها آشنایی داشتم. برای من آن فرهنگ ناآشنا نبود ولی عمده تمرکزی که ما برای این فیلم داشتیم ته لهجه شمالی بود که باید بازیگران به خوبی  اجرا می‌کردند. سعی کردم ته لهجه شمالی در کار وجود داشته باشد که این کار به خوبی انجام شد. 

پژمان بازغی بازیگر نقش مسعود جوانرود در فیلم ناهید، گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشم. به نظرم فیلمنامه کامل و شریف و صاحب یک نگاه سینمایی بود. 

وی به شوخی گفت: من خیلی دوست داشتم که نقش ناهید را در این فیلم بازی کنم چون نقش جذابی برایم بود. 

بازغی در مورد نگاه فیلم‌ساز گفت: قرار نیست که فیلم‌ساز راجع به خوب یا بد بودن آدمها قضاوت کند. فیلم تصویری واقعی و بدون قضاوت از یک مسئله اجتماعی را بیان می‌کند. 

بازیگر فیلم ناهید در پایان گفت: اصالتا شمالی هستم اما برای اولین بار بود که با ته‌لهجه شمالی بازی می‌کردم؛ همچنین برای اولین بار بود که با یک کارگردان خانم همکاری می‌کردم. 

ساره بیات در پاسخ به سوالی مبنی بر شباهت شخصیت ناهید به نقشش در فیلم «فصل فراموشی فریبا» گفت: برای یک بازیگر جسارت برای انتخاب نقش یک وظیفه است. فیلمنامه و نقشم کاملا متفاوت بود و تمام تلاشم را کردم که بین این فیلم و کارهای دیگرم تفاوت باشد. 

در ادامه این نشست مرتضی قیدی مدیر فیلمبرداری گفت: من نزدیک دو سال است که همراه خانم پناهنده درگیر فیلمنامه بودم و بعد از دو سال وقتی این فیلم را روی پرده سینما می‌بینم از نتیجه راضی هستم. دوست دارم به عنوان یک فیلمبردار از دریچه فیلمنامه به فیلم نگاه کنیم و همراه نگاه کارگردان به آن تصویری که می‌خواهم برسم. 

در ادامه نشست نوید محمدرضا بازیگر نقش احمد در مورد انتخاب این نقش گفت: انتخاب نقش‌ها برای من خیلی حسی است. وقتی فیلمنامه را خواندم از این نقش خوشم آمد و خیلی خوشحالم که بعد از فیلم «عصبانی نیستم» فقط همین یک فیلم را بازی کردم. 

در ادامه میلاد حسین‌پور بازیگر نوجوان فیلم در مورد نحوه انتخابش گفت: من توسط یکی از افراد محترم به این فیلم معرفی شدم و وقتی که خانم پناهنده تصویر من را از طریق وایبر دیدند پیشنهاد کردند که در این فیلم بازی کنم.

او که با لهجه شیرینی شهر آستانه اشرفیه صحبت می‌کرد گفت: کارگردان فیلم در ابتدا با لهجه من مشکل داشت و از من خواست که فقط با ته‌لهجه بازی کنم، هرچند سخت بود ولی بالاخره این کار را کردم. 

در انتهای نشست، پناهنده کارگردان فیلم با گلایه از برنامه‌ریزی اکران فیلمش گفت: «ناهید» مثل گوشت قربانی شده است. فیلم من را به عنوان فیلم اول اکران کردند در حالی که قرار بود سهم برابر به فیلم داده شود اما  هیچ پنجشنبه‌ و جمعه‌ای در سینماهای مردمی نمایش نداریم. من از برنامه‌ریزی راضی نیستم و از نحوه اکران فیلم دل‌چرکین هستم. 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false