×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حضور همراه با حجاب، واقعا برایمان سخت است

آلین، راضیه و سارا، زنان محجبه نیوزیلندی ضمن اعلام رضایت از پوشش اسلامی خود، حجاب را انتخابی آگاهانه دانسته و امیدوارند روزی غرب با نگاهی غیر متعصبانه به مفاهیم ارزشمند دین اسلام بنگرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، زنان مسلمان در کشور نیوزیلند به دلیل داشتن حجاب در خط مقدم معرفی دین اسلام قرار دارند و به همین دلیل بیشترین تهاجم از سوی اسلام‌ستیزان متوجه آنان می‌شود.
 

زنان مسلمان نیوزیلندی با وجود تمام مشکلات سعی می‌کنند چهره واقعی اسلام و نگرش این دین آسمانی نسبت به زنان را به مردم جامعه خود معرفی کنند.
 

در ادامه نظر آلین، راضیه و سارا سه بانوی مسلمان در نیوزیلند را درباره اسلام، حجاب و زن مسلمان می‌خوانید:
 

 

آلین که در شهر هامیلتون نیوزیلند به تدریس مشغول است در حالی‌ که به تازگی مسلمان شده، با تأکید بر اینکه کسی او را مجبور به پوشیدن حجاب نکرده است می‌گوید:
 

اغلب مردم فکر می‌کنند زنان مسلمان از روی اجبار این نوع پوشش را انتخاب می‌کنند، در حالی‌که این تصمیم و انتخاب خودشان بوده است.
 

در نیوزیلند زنانی هستند که به انتخاب خود نقاب می‌گذارند و حتی شوهرانشان نیز آن‌ها را به این نوع از پوشش اجبار نکرده‌اند.
 

در فرهنگ اسلامی زن مسئولیت خانه را بر عهده دارد و نباید هیچ ظلمی در حق وی انجام شود.
 

این مفهوم در اسلام وجود دارد که اگر شما یک کودک را پرورش می‌دهید، گویا ملتی را در دامن خود پرورانده‌اید، پس ما زنان در مرکز جامعه قرار داریم.
 

تصور این‌که زن مسلمان هیچ قدرتی در خانواده و یا اجتماع ندارد اشتباه است. تاریخ اسلام زنان فعال فراوانی از زمان حیات پیامبر(ص) به خود دیده که بسیار هم تأثیر‌گذار بوده‌اند.
 

 

راضیه دانشجوی ۲۱ ساله مسلمان با افتخار به نوع پوشش خود، درباره وضعیت زنان در جوامع غربی چنین می‌گوید:
 

برداشت‌های نادرست درباره زنان مسلمان اغلب توسط رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شود.
 

اینکه ما حجاب و پوشش را انتخاب می‌کنیم بدان معنا نیست که مورد ظلم واقع شده‌ایم؛ این عین وقار است، چیزی که امروزه مردم بیشتر آن را دوست دارند؛ من هرگز به نوع پوشش زنان غربی حسودی نمی‌کنم.
 

زندگی در نیوزیلند (برای یک دختر مسلمان) بسیار سخت است، رفتن به مدرسه در حالی‌که با دیگران متفاوت هستی، این‌که بخواهی حجاب داشته باشی و اعمال عبادی‌ات را انجام دهی شجاعت زیادی می‌خواهد.
 

مردم اگر درباره اسلام و جایگاه زن در این دین سؤال کنند، به فهم بهتری از این دین خواهند رسید اما متأسفانه آنان فقط بر‌اساس ظاهر اشخاص قضاوت می‌کنند.
 

 

سارا دانش آموز ۱۶ ساله محجبه، رسانه‌های غرب را عامل اصلی ترویج افکار متعصبانه نسبت به مسلمانان دانسته و می‌گوید:
 

من مردم را برای داشتن افکار ضد‌اسلامی مقصر نمی‌دانم؛ چرا که برای اکثر ما رسانه، پنجره‌ای است که با آن به جهان پیرامون خود می‌نگریم.
 

اینکه نسبت به مسلمانان دید منفی وجود دارد به این دلیل است که داعش و سازمان‌های تروریستی با نام اسلام معرفی می‌شوند.
 

آرزوی مسلمانانی که در نیوزیلند زندگی می‌کنند این است که روزی بتوانند چهره واقعی اسلام را به دیگران معرفی کنند.

 

 

جبهه جهانی مستضعفین

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false