۶۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر پرداخت شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۶۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، رسول زارعی  به تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت و اظهار داشت: در راستای تکلیف بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و نظارت بر پرداخت و خرج کرد این تسهیلات، کارگروهی در همه استان‌ها به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است.

وی از اجرا طرح‌های مختلف از محل تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و بیان کرد: در یکسال گذشته، ۱۱۲۱ طرح در حوزه‌های مختلف شامل نفت و صنایع وابسته، صنعت، کشاورزی، گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، حمل و نقل و راهداری جاده‌ای، کسب و کارهای خانگی و خدمات به ارزش ۲۶ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال به تصویب کارگروه استانی رسیده است.

وی با اشاره به تفکیک سهمیه اعتبار استانی به دو قسمت بدون نفت و با نفت، گفت: در سال ۱۴۰۰ استان بوشهر ۵ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بدون نفت داشته که ۱۲۴ درصد آن در قالب ۴۳۲ طرح جذب شده و توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر افزود: همچنین ۹ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال اعتبار نفت برای ۷ طرح تصویب شده است که مراحل پرداخت تسهیلات در ستاد مرکزی تسهیلات مذکور در حال انجام است.

دبیر کارگروه تسهیلات تبصره ۱۸ استان بوشهر در خصوص میزان اشتغال پیش بینی شده، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تحقق کلیه طرح‌های مصوب، علاوه بر افزایش ظرفیت تولیدات استان و بهبود فضای کسب و کار، در حدود ۴۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شود که تاکنون حدود از یک سوم آن محقق شده است.

زارعی از پرداخت حداقل شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان آبان‌ماه سال جاری در استان خبر داد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false