آلمان با خوی نژادپرستانه بازیگر جدید پلیس بد در قبال ایران است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آلمان با خوی نژادپرستانه بازیگر جدید پلیس بد در قبال ایران است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، سارا فلاحی درباره نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهای غربی و آمریکا، خط تقابلی همه جانبه در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی را همچنان پیگیری می‌کنند تا ایران را در حوزه‌های مختلف تحت فشار قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آنها با این سیاست به دنبال این هستند که دست ایران را در مذاکرات احتمالی آینده خالی کنند و با فشارهایی اینچنین کاری کنند که ایران از مطالبات به حق خود عقب نشینی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه غرب در جایگاهی نیست که با ابزار حقوق بشری در امور سایر کشورها دخالت کرده و برای آنها تصمیم گیری کند، اظهار داشت: اروپایی‌ها از جمله آلمان که حاکمیت نژادپرستانه دارند، از جمله کشورهایی محسوب می‌شوند که خود ناقض حقوق بشر هستند و بررسی وضعیت رنگین پوست‌ها، زنان و اقلیت‌ها در این کشورها بیانگر نقص حقوق بشر است.

سارا فلاحی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در قبال فشار بر ایران تقسیم کار کردند، گفت: در این تقسیم کار آلمان به جای کشور فرانسه بازیگر جدید نقش پلیس بد است و غرب به وسیله آلمان در پی تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی در نهادهای بین المللی است تا جمهوری اسلامی را وادار کنند از حقوق قانونی خود عقب نشینی کنند.

آمریکا و اروپا اجازه نقض حاکمیت جمهوری اسلامی را ندارند

وی تاکید کرد: اگر اختلاف نظری در داخل کشور وجود دارد و مردم مطالبه‌ای دارند، این موضوع کاملا داخلی است و غرب و آمریکا اجازه نقض حاکمیت جمهوری اسلامی را ندارند.

فلاحی با اشاره به نقض حقوق بشر توسط اروپایی‌ها و آمریکا در اکثر کشورهای دنیا اظهار داشت: افغانستان، یمن، فلسطین، لبنان و عراق از جمله کشورهایی هستند که اروپا با ارسال سلاح‌های کشتار جمعی علیه مردم این کشورها و کشتار آنها در عمل حقوق بشر را نقض کرد. سازمان ملل باید قطعنامه‌ حقوق بشری علیه کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کند زیرا خون بسیاری از ملت‌های جهان را به زمین ریختند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشورهای اروپایی در پی ایجاد اغتشاش در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی هستند تا در سایه این اغتشاش موفق به فروش سلاح شوند. این دیدگاه اوج تجاوز آنها به حقوق بشر است.

غرب علاقه به پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هژمونی غرب علاقه‌ای به پیشرفت ایران در زمینه‌های دفاعی،‌ علمی و فناوری به عنوان یک قدرت نوظهور ندارد و بر همین اساس آنها تلاش می‌کنند با اشکال مختلف جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند تا در مذاکرات دستش خالی باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه استانداردهای آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سازوکار انرژی هسته‌ای را رعایت کرده است ولی اخیرا شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد. این رویکرد نشان دهنده سیاست زدگی سازمان های بین المللی است که در گرو اروپا وآمریکا قرار گرفتند.

سارا فلاحی درباره نحوه برخورد دستگاه دیپلماسی کشور با قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی برای تقابل با رویکرد غرب و آمریکا باید ائتلاف سازی‌های جدیدی را با کشورهای منطقه و همسایه در دستور کار قرار دهد تا ترفندهای سیاسی آنها را خنثی کند که البته این برنامه در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد اروپا و آمریکا از طریق نهادهای بین المللی نسبت به ایران کاملا سیاسی است، عنوان کرد: در چنین شرایطی ایران نمی‌تواند از طریق دیپلماسی با آنها مقابله کند. بنابراین باید ائتلاف‌های قدرتمند علیه اروپا و آمریکا تشکیل دهد. چرا که آنها بعد از جنگ جهانی دوم با ایجاد سازمان‌های بین المللی خود را قدرت برتر جهان می‌دانند و نقش مدیران جهانی را بازی می‌کنند.

آمریکا و اروپا به موفقیت‌های ایران با صدور قطعنامه حمله می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: رویکرد آمریکا و اروپا این است که به هر موفقیت ایران در حوزه‌های مختلف از جمله هسته‌ای و فناوری که با سیاست‌های آنها همسو نیست، حمله کنند، فشار به نهادهای بین المللی و صدور قطعنامه یکی از روش‌ها برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توجه به دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای را در دستور کار دارد و در چنین شرایطی که اروپا و آمریکا علیه ایران وارد کارزار شدند، باید قدرت را در همه حوزه‌ها تقویت کرد. چرا که اگر در ساختار نظام بین الملل فاقد قدرت باشیم و دوستان کمتری داشته باشیم، موفق نخواهیم شد. اما با قدرت می‌توان حواشی که دشمنان ایجاد می‌کنند، کنار زد.

به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه ۳ آذرماه در ژنو سوییس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه اغتشاشات در ایران قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

با تصویب این قطعنامه، شورای حقوق بشر کمیته‌ای حقیقت یاب برای بررسی درباره ادعاهای نقض حقوق بشر از سوی تهران در اغتشاشات اخیر، تشکیل خواهد داد. این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رأی ممتنع داده‌اند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false