تحریف عجیب مصاحبه مهدی طارمی/ «من سیاسی نیستم» یک دروغ است! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحریف عجیب مصاحبه مهدی طارمی/ «من سیاسی نیستم» یک دروغ است!

به گزارش چغادک‌نیوز به نقل از ایمنا، در شرایطی که حواشی و فشارهای فراوانی از شروع جام جهانی روی ملی‌پوشان کشورمان وجود داشته، روز گذشته مصاحبه از مهدی طارمی ابتدا به سرعت در رسانه‌ها فارسی‌زبان خارج نشین و سپس برخی رسانه‌های داخل کشور منتشر شد که در آن به مصاحبه مهدی طارمی با دوربین فیفا اشاره شده بود. پاسخ طارمی به سوال خبرنگار خارجی در خصوص وضعیت ایران در رسانه‌ها به این صورت ترجمه شده بود: “چرا درباره اوکراین و روسیه از من سوال نمی‌پرسید. خبرنگار در پاسخ به او گفت که چون شما ایرانی هستید درباره وضعیت ایران از شما سوال می‌پرسم. مهدی طارمی هم در پاسخ گفت که «من سیاسی نیستم». نمی‌دانم شما دنبال چی هستید. من در جام جهانی هستم تا فوتبال بازی کنم و از فوتبال لذت ببرم. نمی‌دانم چرا دائماً سوالات سیاسی درباره ایران می‌پرسید و درباره جنگ اوکراین سوال نمی‌کنید. من فقط بازیکن فوتبالم و سیاست به من ربطی ندارد. نمی‌دانم شما دنبال چی هستید”.

با این وجود پس از بررسی‌  مشخص شد که مهدی طارمی پس از روز دیدار مقابل انگلیس هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته و این سوال را خبرنگار شبکه تلویزیونی SVT سوئد و نه فیفا پس از پایان مسابقه از طارمی پرسیده است. از طرفی پاسخ مهاجم ارزشمند تیم ملی به این سوال نیز با واقعیت تفاوت دارد و این ترجمه غلط را نخستین بار یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین انجام داده و سایر رسانه‌ها، بدون صحت‌سنجی، آن را بازنشر داده‌اند.

سوال و پاسخ به این شرح میان خبرنگار سوئدی و مهدی طارمی رد و بدل شده است:

خبرنگار سوئدی: (اتفاقات ایران) چطور روی تیم تأثیر داشته است؟

طارمی: لطفاً درباره فوتبال صحبت کن.

خبرنگار سوئدی: چطور روی تیم تأثیر داشته است؟

طارمی: ما اینجا هستیم تا فوتبال بازی کنیم؛ بیا درباره آن صحبت کنیم. همان طور که گفتم، بازی (مقابل انگلیس) سختی برایمان بود.

طارمی درباره جنگ اوکراین چیزی نگفت!

برای اطمینان بیشتر،  اصل ماجرا را از یوهان کیچیکاسلان، گزارشگر اعزامی شبکه SVT سوئد به قطر که خودش سوال را از مهدی طارمی پرسیده، جویا شد. او در این باره گفت: سوال من از مهدی این بود که آنچه در ایران رخ داده، چه تأثیری روی تیم داشته؟ اما او نمی‌خواست به این پرسش پاسخ دهد.

این خبرنگار سوئدی با رد صحبت‌های مهدی در خصوص اوکراین که در ترجمه برخی رسانه‌های فارسی‌زبان منتشر شده، تصریح کرد: هیچ چیزی درباره اوکراین نگفت. من چیزی در این خصوص خاطرم نیست. او فقط نمی‌خواست جوابی بدهد و من درکش می‌کنم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false