×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معافیت مالیات بر صادرات محصولات پتروشیمی در بنادر استان بوشهر اجرایی شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: علی باستین در نشست با سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و اقتصادی برخوردار است، اظهار داشت: منطقه ویژه شمال استان بوشهر به سبب همجواری با خلیج‌ فارس و خط سراسری گاز از ظرفیت‌های مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی توانمندی‌های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را به عنوان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: این منطقه ویژه اقتصادی به سبب داشتن موقعیت جغرافیایی ممتاز به لحاظ نزدیکی به بازارهای هدف، مبادی صادرات و واردات کالاها و زیرساخت‌های صنعتی فرصت مهم و برجسته با بازدهی بالا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر منطقه ویژه اقتصادی شمال استان را با رویکرد سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی دانست و تصریح کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری در این منطقه و ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران مورد توجه ویژه قرار دارد.

باستین با اشاره به قانون مربوط به معافیت صادرات محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی افزود: معافیت مالیاتی تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ مالیات بر صادرات محصولات پتروشیمی که مناطقی مثل بنادر چابهار و جاسک بهره‌مند هستند تلاش می‌شود بنادر استان بوشهر به سبب محرومیت از این ظرفیت بهره‌مند شود.

وی از ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد کشتی با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر خبر داد و گفت: اسکله بندر بوشهر در حال حاضر ظرفیت پذیرش کشتی ۳۰ هزار تنی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی تا ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه اسکله بندر امام حسن علیه‌السلام دیلم در مجاورت منطقه ویژه شمال استان بوشهر قرار دارد گفت: در سفر استانی رئیس جمهور در مهر ماه سال ۱۴۰۰ برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیز وسعت منطقه ویژه شمال استان را بیش از ۲ هزار هکتار دانست و خاطر نشان کرد: در سفر گذشته رئیس جمهور به بوشهر اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرا زیرساخت‌های این منطقه مصوب شد که در حال حاضر پروژه‌های مذکور پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارند.

سید حسین حسینی با بیان اینکه در فاز اول منطقه ویژه شمال استان بوشهر ۸۵۰ هکتار به‌عنوان فاز عملیاتی اختصاص دارد گفت: این منطقه ویژه به امکانات زیربنایی مانند آب و برق، راه دسترسی و حصار کشی مجهز می‌شود که تجهیز کارگاه برای حصار کشی با دیوار پیش ساخته آغاز شده و پس از احداث ساختمان گمرک کد گمرکی برای این منطقه صادر می‌شود.

وی مزیت‌های این منطقه ویژه را برشمرد و افزود: منطقه ویژه شمال استان بوشهر دارای ۱۳ کیلومتر ساحل و فاصله نزدیک به خط لوله‌های سراسری انتقال گاز دارد و از معافیت مالیاتی ۱۳ ساله برخوردار است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false