×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۷ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: فرهاد قلی‌نژاد بحران خشکسالی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این بحران چالش‌های زیست محیطی به ویژه در تالاب‌های استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد مساحت استان بوشهر تحت پوشش حفاظت محیط زیست است افزود: حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته و تمامی دستگاه‌ها موظف به رعایت در همه امور هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر داشتن پیوست زیست محیطی برای تمامی طرح‌های عمرانی، صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: طرح‌هایی که فاقد پیوست زیست محیطی هستند متوقف می‌شوند.

قلی‌نژاد یکی از مشکلات مهم صنایع بزرگ در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر آلایندگی آنها دانست و بیان کرد: صنایع گاز در دهه ۷۰ بدون پیوست زیست محیطی به‌صورت شتابان در منطقه پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر شکل گرفت که مشکلات زیست محیطی فراوانی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون برخی پروژه‌ها در منطقه عسلویه به سبب عدم رعایت مسائل زیست محیطی متوقف شده است تصریح کرد: محیط زیست مخالف توسعه نیست بلکه همراه توسعه پایدار است و باید همه جوانب در اجرا طرح‌ها توسعه‌ای لحاظ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از راه‌اندازی ۷ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: اکنون ۷۰ درصد شهرستان‌های استان به این ایستگاه مجهز شده‌اند و تمام آلایندگی‌ها از جمله گرد و غبار مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد.

قلی‌نژاد ادامه داد: امسال ایستگاه سنجش آلودگی در دیر، تنگستان و جم راه‌اندازی می‌شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false