ایران در توسعه کتابخانه‌های عمومی رتبه نخست جهان اسلام را دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایران در توسعه کتابخانه‌های عمومی رتبه نخست جهان اسلام را دارد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، مهدی رمضانی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در دنیا نیز ایران در ایجاد شبکه کتابخانه‌های عمومی در میان ۱۵ کشور نخست قرار دارد.

وی عنوان کرد: سه هزار ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که از این شمار ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه به صورت مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دارد و یکهزار مورد نیز به صورت مشارکتی  اداره می‌شود و  هفت هزار و ۵۰۰ نیرو در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه این نهاد پس از مدارس و مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور است، ادامه داد: در کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی متعددی در جریان است و  بسیاری از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در این مراکز اجرایی می‌شود.

رمضانی اضافه کرد: در زمان حاضر در کشور شبکه و مدل‌های نوین کتابخانه‌ها اجرا شده و برخی از کتابخانه‌های عمومی در کشور بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌کنند و کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی گفت: هر چند از نظر میزان مطالعه انجام اقدامات ترویجی و همراهی بزرگان کشور لازم است اما وضعیت کشور در این زمینه آنقدر که گاهی گفته می‌شود بد نیست.

رمضانی با اشاره به تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی، بیان کرد: ایشان همواره در این زمینه حساسیت خاصی داشته‌اند و تقریض‌هایی بر چندین کتاب نوشته اند نشانه توجه به این حوزه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همواره پس از سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان‌ها شبکه گسترده‌ای از امکانات کتابخانه‌ای از محل این سفرها ایجاد شده است که می‌توان به ایجاد کتابخانه‌های مرکزی یزد، سنندج و خراسان شمالی اشاره کرد.

ایجاد کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان بوشهر را ارتقا می‌دهد

رمضانی با اشاره به محرومیت استان بوشهر از کتابخانه مرکزی،  خطاب به نماینده ولی فقیه در این استان گفت: برای ایجاد این مرکز نیازمند پیگیری و حمایت شما و استاندار بوشهر هستیم تا این امکان هر چه زودتر فراهم شود.

وی افزود: کتابخانه مرکزی تنها مربوط به مرکز استان نیست بلکه تراز فرهنگی این استان را جابجا می‌کند.

رمضانی اذعان کرد: در زمان حاضر استان بوشهر که به طور نسبی در امکانات کتابخانه‌ای با محرومیت مواجه و برخی شهرها فاقد این مرکز است که امیدواریم  با عبور از این مسیر، خدمت‌رسانی به مردم را در این زمینه بهبود ببخشیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false