×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مازندران نیمه ۱۴۰۱ میزبان ۸۱ میلیون اقامت گردشگر بود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: مهران حسنی این تعداد گردشگری از ابتدای فروردین تا پایان شهریور در پنج هزار و ۶۱۵ واحد گردشگری و اقامتی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی و خانه مسافر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران یک میلیون و ۲۴۶ هزار تخت در واحدهای رسمی و غیررسمی در اختیار دارد، گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل تعطیلی های ناشی از همه گیری کرونا آمار دقیقی از گردشکری وجود ندارد که بخواهیم مقایسه کنیم اما رشد چندین برابری را نسبت به دوران پیش از کرونا شاهد هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، افزایش این میزان گردشگر و مسافر در استان را تلنگری بر نیازمندی گردشگری برای مدیریت مناسب و اقتصادی سازی دانست و تاکید کرد: تحولی در حوزه گردشگری استان در حال شکل گیری است که نیاز دارد این موج را وارد مرحله اقتصادی کنیم و اقتصاد استان را به شکل محسوسی به صنعت توریسم گره بزنیم.

آمار ۸۰ میلیونی اقامت گردشگر در مازندران با احتساب چهار شب اقامت برای هر فرد، در حالی است که با احتساب آمار مسافران غیررسمی و صاحبان ویلاهای شخصی این شمار از مرز ۱۰۰ میلیون نفر نیز خواهد گذشت.

بنابر گزارش های مالیاتی حدود ۳۰ درصد از درآمدهای مالیاتی استان از محل حوزه خدمات است که به تعبیر برخی کارشناسان نیمی از این درآمد از منابع گردشگری ارتزاق می کند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false