آتش سوزی در منابع طبیعی استان بوشهر کاهش یافت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آتش سوزی در منابع طبیعی استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  ایرنا : سرهنگ فیض الله رزمجو روز شنبه گفت افزود: ۱۴ هکتار و ۶۳۷ مترمربع از مراتع و عرصه‌های طبیعی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب سه فقره دچار آتش سوزی شد، این در حالی است که در سال گذشته سطح آتش سوزی منابع طبیعی ۸۸۶ هکتار در قالب هفت فقره ثبت شده بود.

رزمجو، کاهش بارش‌ها، تهیه و نصب علائم هشدار دهنده در مناطق بحرانی حریق، برگزای نشست‌های ستاد بحران، ارائه آموزش‌ها و هشدارهای لازم به مرتعداران، تامین ابزار لازم برای خاموش کردن آتش از جمله دمنده و استفاده از ابزار نوین در مهار آتش را از جمله عوامل کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی استان بوشهر عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مردم خواست هرگونه وقوع آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع این استان را از طریق سامانه ۱۳۹ و  شماره ۱۵۰۴ به اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع رسانی کنند.

رزمجو، در باره قاچاق چوب و زغال در استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲ فقره محموله قاچاق چوب و زغال در این استان کشف و ضبط شد که از میزان ۱۵ محموله به وزن ۳۶.۵ مترمکعب چوب و هفت محموله به وزن یکهزار و ۸۴۲ کیلو زغال بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۲۳ محموله چوب به وزن ۷۸.۴ مترمکعب و سه محموله زغال به وزن ۹۰۰ کیلو به صورت قاچاق در استان بوشهر کشف و ضبط شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false