×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بیش از ۶۵ درصد مهارت‌دیدگان استان بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

به گزارش چغادک‌ نیوز به نقل از تسنیم ، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی مهارت‌آموزی استان بوشهر تنها راه عبور از وضعیت بیکاری جوانان را مهارت‌آموزی دانست و اظهار داشت: مهارت‌آموزی زمینه کارآفرینی، اشتغال‌زایی و رفع بیکاری را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان‌ها، ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مراکز آموزش عالی برای مهارت‌آموزی افزود: امسال فرهنگ مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت کسب و کار به ویژه در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد افراد مهارت دیده با برنامه‌ریزی وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می‌شوند افزود: ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده، ضرورت غیرقابل انکار است.

دراهکی با بیان اینکه ۵۲ درصد از ورودی‌های حوزه مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای بوشهر، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد در حوزه آکادمیک قابلیت‌های حرفه‌ای برای ورود به بازار کار در افراد ایجاد نمی‌شود.

وی از اجرا طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در حین تحصیل خبر داد و ادامه داد: در این طرح که با تعامل وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، دانشجویان مهارت لازم هم راستا با رشته تحصیلی برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند۔

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر آموزش مهارتی مراکز جوار و بین کارگاهی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد امید می‌رود هر کارخانه و صنعت در استان بوشهر یک مرکز جوار کارگاهی داشته باشد و در این زمینه توسعه مهارت‌آموزی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و بروزرسانی مهارت شاغلان از اهداف برجسته این طرح است.

دراهکی با تأکید بر تبدیل استعدادهای موجود در منطقه به دانش، علم و مهارت و ثروت اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مهارتی مبتنی بر نیاز روز و بازار کار استان بوشهر یکی از برنامه‌ها است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تعامل با کارآفرینان استقبال می‌کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false