×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
میز ملی خرما در استان بوشهر آغاز به‌کار کرد

به گزارش چغادک‌نیوز به نقل  از تسنیم : میز ملی خرما صبح امروز با هدف حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول در دشتستان آغاز به‌کار کرد.

تشکیل ۵ میز ملی انواع محصولات در استان بوشهر

در آغاز به‌کار میز ملی خرما در دشتستان پس از قرائت پیام وزیر امور خارجه در خصوص دستیابی به  توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازارهای خارجی و همکاری با فعالان حوزه خرما، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تشکیل ۵ میز ملی انواع محصولات از سوی سازمان توسعه تجارت در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در تولید انواع محصولات دارد که برای توسعه بازارهای صادراتی ۵ میز ملی در عرصه خرما، میگو، گوجه‌فرنگی، کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مهدی صفوی از اجرا خوشه صنعتی خرما به مدت ۵ سال در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این حوزه ضمن بررسی چالش‌ها، در همه لایه‌ها، حلقه‌های زنجیره ارزش، کشاورزی، فرآوری، فروش و صادرات شناسایی و برنامه‌هایی تعریف شد.

ظرفیت سردخانه‌ها حوزه خرما به ۵۰ هزار تن افزایش یافت

وی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری جشنواره‌ها و افزایش صنایع فرآوری را از جمله برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راست ضمن توسعه ظرفیت‌های صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، ظرفیت سردخانه‌ها در باغات و حوزه خرما به ۵۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: تقویت سردخانه‌های کوچک مقیاس در  باغات خرما یک ضرورت است و باید تلاش شود لایه‌های پایین صنایع فرآوری خرما تقویت شود تا بتوان ارزش افزوده بیشتری حاصل شود.

صفوی با بیان اینکه میز ملی خرما با مشارکت نمایندگان شش استان خرماخیز و وزارتخانه‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی در دشتستان برگزار شده گفت: هدف از تشکیل میز ملی خرما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false