×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش علمای اهل‌سنت استان بوشهر به هتک حرمت حرم امام رضا(ع)

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، در پی حمله یک فرد تکفیری با سلاح سرد چاقو به سه روحانی در حرم امام هشتم(ع) که منجر به شهادت یک طلبه و مصدوم شدن ۲ روحانی دیگر شد علمای اهل‌سنت استان بوشهر این عمل تروریستی، تعرض و بی‌حرمتی به حرم مطهر و مقام حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) را محکوم کردند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور و امام جمعه موقت اهل‌سنت شهر کنگان در پیامی با بیان اینکه ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام و خلاف شرع است اظهار داشت: در همین راستا حادثه حمله به ۳ روحانی در حرم رضوی سبب غم و اندوه علمای اسلام به‌ویژه اهل‌سنت شده است.

خلیل افرا با محکوم کردن این عمل افزود: این اقدام و عمل ناشایست و هجوم و حمله افراد شرور و ضدانسانیت و تکفیری به روحانیون که به‌شدت دل مسلمانان را آزرده‌خاطر می‌کند محکوم می‌کنیم و برای شهید این حادثه رحمت و مغفرت الهی در ماه رمضان و برای بازماندگان صبر جزیل و اجر عظیم مسئلت داریم.

شیخ حمزه کردی امام جمعه اهل‌سنت جزیره شمالی هم با بیان اینکه “حمله یک جنایتکار به ۳ روحانی و شهید و زخمی کردن آنها قلب همه ما را به درد آورد” گفت: ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید و آرزوی صحت و سلامتی برای روحانیون مصدوم‌شده درخواست می‌شود با عاملان این جنایت به‌شدت برخورد شود.

حسین افروز امام جمعه اهل‌سنت سیراف نیز در پیامی با محکوم کردن حادثه حرم مطهر رضوی اعلام کرد: شهادت یکی از روحانیون و مصدوم شدن ۲ روحانی دیگر در حرم رضوی سبب غم و ناراحتی علمای اهل‌سنت شد که این هتک حرمت به حرم رضوی و به شهادت رساندن روحانی معزز به‌شدت محکوم می‌شود.

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل‌سنت عسلویه نیز در پیامی شهادت مظلومانه یکی از روحانیون در حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به‌شدت محکوم و اعلام کرد: قطعاً این اقدام از نقشه‌های دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی است که از مسئولان درخواست می‌‌شود با چنین افرادی با قاطعیت برخورد کنند.

محمد انزاری امام جمعه اهل‌سنت شهر نخل تقی و دبیر شورای روحانیت اهل‌سنت استان بوشهر نیز در پیامی اظهار داشت: شهید و مصدوم شدن ۳ روحانی در حریم رضوی محکوم می‌شود و این افراد جنایتکار از نوکران استکبار و با هدف تفرقه (این جنایات را) انجام می‌دهند که از مسئولان درخواست می‌شود مسببان را هرچه زودتر محاکمه کنند و به جزای اعمال خود برسانند.

محمد بنی هلال امام جمعه موقت مسجد خاتم‌الانبیا(ص) جزیره شیف نیز در پیامی این جنایت را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع با مجرمان شد.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false