×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
درخواست مردم از شهرداری و شورا؛ بودجه ۵۰ میلیاردی چغادک در چه راهی و کجا هزینه شده است

به گزارش چغادک نیوز: بارها این پایگاه خبری و مردم شهر چغادک خواستار تشریح بودجه و هزینه کردها در دوره پنجم شورای اسلامی شهر چغادک و شفافیت مالی و عملکرد شهرداری و شورای شهر شده اند که از حقوق شهروندی و از وظایف مسولین می باشد، ولی بدلیل نامعلوم شهرداری و شورا در دوره ۴ ساله در اطلاع رسانی به مردم عاجز بوده و باعث بروز شائبه های فراوانی در این شهر شده است که بودجه چغادک در کجا هزینه می شود؟ آیا براستی بودجه ای برای این شهر بی سامان اختصاص یافته است؟ و…

در این مجال سعی داریم بنا به وظیفه ذاتی اطلاع رسانی و به درخواست های مکرر مردمی با وجود اینکه شورا و شهرداری آماری از بودجه را ارائه نمی دهد و عملکرد خود را در حضور اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و مردم نمایان نساخته است، به سخنان بزرگان و قانون موجود استناد نموده و به مختصری از بودجه شهر چغادک اشاره ای نموده و سوالاتی را که در اذهان عمومی مطرح شده و به این پایگاه خبری منعکس شده است، مطرح نمائیم.

 

رهبر معظم انقلاب درباره شفافیت مسئولین با مردم و عدم پنهان‌کاری فرموده اند: این شفافیتی که حالا سر زبان‌هاست که «آقا شفاف، شفاف»، در کلام امیرالمؤمنین است. بعضی‌ عادت کرد‌ه‌اند هر چیز خوبی را نسبت بدهند به غربی‌ها. امیرالمؤمنین می‌گوید: (حق شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در جنگ و مسائلی که با دشمن طرفیم) مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.

 

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای شهرها؛ شورا می باید صورت جامع درآمد و هزینه مصوب خود را هر شش ماه یک بار به ضمیمه صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری برای اطلاع عموم اهالی به طریق ممکن انتشار دهد.

همچنین بر اساس ماده ۱۷ لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداریها و دهیاریها؛ شهرداری و شوراهای اسلامی مکلفند گزارشهای صورتهای مالی و تفریغ بودجه را از طریق جراید و درگاه الکترونیکی منتشر کرده به اطلاع عموم برسانند.

گفته می شود؛ بودجه محقق شده(درآمد) شهر چغادک در طول چهار سال بدین شرح است.

سال ۱۳۹۶: ۸ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

سال ۱۳۹۷: ۱۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان

سال ۱۳۹۸: ۱۷ میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۴۰۰هزار تومان

سال ۱۳۹۹: ۱۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان

جمع کل: ۵۶میلیارد و۴۴۰ میلیون و ۷۳ هزار تومان

 

حال سوال این است، چرا با وجود بودجه محقق و خرج شده در طول ۴ سال که مبلغ آن بیش از ۵۰ میلیارد است چرا خیابان اصلی شهر که در اولویت بیستم شهر بوده و مشکلات زیادی را برای مردم درست کرده است، به اتمام نرسیده و حتی پیمانکار بدلیل بد حسابی شهرداری با حکم دادگاه قرار بود اموال شهرداری را بدلیل عدم پرداخت پول، بلوکه نماید، به اتمام نرسیده است؟

چرا چند پروژه عمرانی دیگر شهر با وجود این بودجه به اتمام نرسیده است؟

این بودجه در کجا هزینه شده است؟

چرا در خصوص هزینه کردها به مردم اطلاع رسانی نشده است؟

بودجه ۴ ساله دوره پنجم شورای اسلامی شهر چغادک

سال۱۳۹۶: ۱۶۵ میلیون تومان

سال۱۳۹۷: ۱۶۵ میلیون تومان

سال ۱۳۹۸: ۱۶۵ میلیون تومان

سال ۱۳۹۹: ۱۸۰ میلیون تومان

جمع کل: ۶۷۵ میلیون تومان

سوال که از شورا وجود دارد این است؛ آیا مبلغی که به شورا تزریق شده است آیا همه آن صرف حقوق، مزایا و حق الجلسات اعضای شورا شده است؟

چرا با وجود درخواست های مکرر مردمی در خصوص اعلام ریز هزینه کردها پاسخی ارائه نداده اند؟

هزینه کردهای ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه که در خصوص کمک به اشخاص و نهادهای حقیقی و حقوقی بوده است بدین شرح می باشد.

سال ۱۳۹۶: ۲۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان + ۷میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

سال ۱۳۹۷: ۲۳۲ میلیون تومان + ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

سال ۱۳۹۸: ۱۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان+ ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سال ۱۳۹۹: ۹۳۷ میلیون و دویست هزار تومان

جمع کل: ۱ میلیارد و۷۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان 

 

حال جای سوال دارد این کمک ها به چه اشخاص و نهادهای حقیقی و حقوقی شده است که مردم از آن بی اطلاع هستند؟

چرا با وجود این هزینه که در بودجه هم گنجانیده شده است، چرا دو تیم فوتبال چغادک که در مسابقات استانی و کشوری به مسابقه می پرداختند سهمی از آن نبرده اند تا تعطیل نشوند؟

چرا مردم خبری مبنی بر کمک شهرداری و شورا به فعالیت های فرهنگی، ورزشی، هنری و… ندارند؟

این هزینه ها که در آن کمک های بلا عوض نیز بوده است در چه راهی و به چه افراد و نهادی داده شده است که شهرداری و شورا نیازی به اطلاع رسانی آن نمی بیند؟

 

این سوالات خطاب به شهرداری و شورای اسلامی شهر چغادک جهت ارائه پاسخی روشن و جهت انجام شفافیت مالی که مورد تأیید و در خواست رهبر معظم انقلاب بوده و همچنین درخواست مخاطبین مطرح شده و حق انتشار توضیحات لازم از سوی شهرداری و شورا جهت اطلاع رسانی به مردم در پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز محفوظ می باشد./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false