×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دیپلمات‌های عراقی: دور جدید گفت‌وگوی بغداد با آمریکا، شامل خروج نیروهای بیگانه نیست

به گزارش چغادک نیوز،روزنامه «الاخبار» در گفت‌وگو با دیپلمات‌های عراقی خبر داد که دور جدید گفت‌و‌گوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن علی‌رغم هشدار گروه‌های مقاومت عراق شامل خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور نخواهد بود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد قرار است، امروز (چهارشنبه)، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شود.

الاخبار به نقل از دیپلمات‌های عراقی گزارش داد که در دستور کار دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی، محورهایی اقتصادی مرتبط با تشکیل یک تیم مشترک برای پیگری «پول‌های چاقاق شده» به خارج از مرزهای عراق و همچنین امکان مجازات برخی از مقامات فراری عراقی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ مقاماتی که اتهام اختلاس آنها اثبات شده است.

منابع یادشده در ادامه خبر دادند که محورهای سیاسی گفت‌وگوی راهبردی تنها در بررسی موضوع حمایت دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از مسئله به پایان رساندن انتخابات زودهگام در زمان تعیین شده منحصر خواهد بود.

طبق گفته این منابع، در این گفت‌وگوها همچنین مسائل امنیتی مانند حمایت، آماده‌سازی و آموزش نیروهای امنیتی رسمی عراق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

محورهای این گفت‌و‌گو در حالی فاش می‌شوند که هیأت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت عراق، شامگاه روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای ضمن اعلام موضع خود در قبال گفت‌و‌گوی راهبردی، هشدار دارد که در صورت عدم تعریف زمانی مشخص برای اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق، مقاومت خود را ملزم به پاسخگویی خواهد دانست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false