×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۳۶ شغل مستقیم در صنایع دستی استان بوشهر ایجاد شد

به گزارش چغادک نیوز، لیلا رحیمی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: در این مدت ۱۱۳ پروانه تولید انفرادی، ۲ پروانه تولید کارگاهی، ۲ مجوز تاسیس کارگاه صنایع‌ دستی و ۷۹ کارت شناسایی سال ۹۹ در استان بوشهر صادر شد.

وی ادامه داد: ۷۱۰ میلیون ریال محصولات تولیدی استان بوشهر در سال گذشته از طریق گالری صنایع‌دستی به فروش رسید و  ۳۹۳ هزار ۲۵ دلار از این محصولات نیز از مبادی گمرک‌های استان بوشهر صادر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین محصولات صنایع دستی استان بوشهر از طریق صادرات چمدانی نیز در سال گذشته ۲۲۷ هزار ۹۱۳ دلار ارز آوری داشته است.

رحیمی گفت: در سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی نیز ادامه یافت و در این ارتباط با برگزاری دوره شاغلان برای ۱۰۰ نفر و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ۱۸۲ نفر، زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در روستاها فراهم شد.

وی اظهار کرد: سال ۹۹ با همه تاثیری که از شیوع کرونا پذیرفت، سالی تاثیرگذار در حوزه صنایع دستی بوشهر بود و در این ارتباط با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ۱۶ نمایشگاه در این استان برگزار شد.

رحیمی افزود: این نمایشگاه‌ها برای حمایت از تولید برگزار شد و امیدواریم با عبور از کرونا زمینه تحقق شعار سال فراهم شود و بار دیگر صنعتگران کشور پرشورتر از همیشه و با تولیدات خلاقانه و کاربردی در کنار هم قرار گیرند و رشد تولید را در صنایع دستی این استان شاهد باشیم./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false