×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شعبه‌های رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش چغادک نیوز، محمد تقی ایرانی با بیان اینکه در این شرایط حساس دنیا نظاره گر تصمیم و عملکرد ملت ایران است اظهار داشت: همه در انتظار این هستند که این مردم چگونه عمل می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر این نکته که مردم ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای همانند دوره‌های گذشته، دموکراسی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشند اضافه کرد: اگر می‌خواهیم گفتمان جمهوری اسلامی که مبتنی بر رای ملت است را به دنیا تثبیت و این عزت را در دنیا مشروعیت بدهیم باید حضور پرشوری در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، رئیس جمهور را نماینده و منتخب یک ملت دانست و تاکید کرد: اگر این منتخب دارای پشتوانه قوی باشد از جایگاه بهتری در دنیا برخوردار می‌شود.

ایرانی با اشاره به اینکه ۲۰ اسفند زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر است، گفت: افرادی که تمایل دارند به‌عنوان داوطلب خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند با مراجعه به فرمانداری‌ها، مدارک خود را تحویل و با گرفتن کد رهگیری ثبت نام خود را قطعی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به سبب شیوع ویروس کرونا شمار شعبه‌های رای گیری انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ با ۱۰٫۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و همچنین شمار صندوق‌های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با  ۱۶٫۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر باید برای ۴۳۷ شورا  یک‌هزار و ۴۹۳ عضو انتخاب کنند افزود: از این شمار ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و یک‌هزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند.

ایرانی بیان کرد: دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو شورا بیشترین تعداد شوراهای شهر و روستا و کنگان با  ۱۲ شورا و ۴۸ نفر عضو کمترین شمار شوراها را در استان بوشهر دارند.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false