مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر انجام می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر انجام می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر،با تأکید بر ادامه تعامل و مشارکت همگانی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: آحاد مختلف مردم در استان بوشهر در عرصه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا در ماه‌های گذشته همکاری خوبی داشته است که ادامه این همکاری برای مصون ماندن از بیماری کرونا ضروری است.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از سفر و دورهمی‌ها افزود: با توجه به اینکه این‌روزها استان بوشهر دارای بهترین آب و هوا در کشور است نباید این مهم سبب مسافرت به این استان شود چراکه ویروس کرونا همواره در کمین است و مسافرت و دورهمی زمینه ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد.

وی وضعیت رنگ‌بندی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۵۰ درصد شهرستانهای ۱۰ گانه استان بوشهر زرد و مابقی آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تزریق واکسن کرونا در استان افزود: در مرحله نخست ۱۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شدند و اکنون مرحله دوم آغاز شده است.

کشمیری با بیان اینکه در مرحله نخست کارکنان بیمارستان‌ها که با بیماران کرونایی درگیر هستند علیه این بیماری واکسینه شدند گفت: در مرحله دوم کارکنان بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، گروه‌های آسیب‌پذیر و افرادی‌که در معرض خطر هستند علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

وی، بیان کرد: در این مرحله ۲۵۰ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به وضعیت ابتلا و شیوع کرونا در استان خاطر نشان کرد: میزان بیماران کرونایی در ۲ هفته اخیر در استان افزایشی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این میزان در هفته گذشته ثابت شد.

وی، بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان را ۱۶ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۶ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد مبتلایان به کرونا در استان را ۲۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفرشان مرد و ۸ هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه از ۸۸۰ فوتی کرونایی استان بوشهر ۵۰۰ نفرشان مرد و ۳۸۰ نفر زن هستند گفت: کارکنان و مدافعان سلامت استان بوشهر در خط مقدم مبارزه با کرونا،  تاکنون ۹ شهید در راه دفاع از سلامت جامعه و مردم شامل ۲ زن و ۷ مرد تقدیم کرده‌ است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false