×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۸۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر تشکیل شد

به گزارش چغادک نیوز؛ رضا جمالی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت رسیدگی به تخلفات صنفی استان بوشهر از انجام ۴۷هزار مورد بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات اصناف استان بوشهر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال از ۴۷ هزار و ۵۷۸ مورد بازرسی‌های صورت گرفته تعداد ۲ هزار و ۳۹۸ مورد پرونده تخلف صنفی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل این میزان پرونده در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد بازرسی‌ها ۶۴درصد افزایش نشان می‌دهد خاطر نشان کرد: در این مدت یک‌هزار و ۳۸۱ مورد گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت گرفته که منجر به تشکیل یک‌هزار و ۳۸۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۱ میلیارد ریال شده است.

جمالی با اشاره به اهمیت نظارت‌ها بر نحوه عرضه کالا و خدمات در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد: بازرسی و نظارت‌ها بر نحوه عرضه کالا و خدمات اصناف از سوی سازمان صمت استان به‌صورت مستمر در سراسر استان اجرا می‌شود تا بتوان از قانون‌گریزی و تخلفات سودجویان بازار جلوگیری کرد.

معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: کلیه واحدهای صنفی سراسر استان طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت خود و مردم جامعه ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا نظیر استفاده از ماسک و دستکش و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی می‌باشند .

جمالی با اشاره به اینکه گزارش مردمی از طریق ستادخبری رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده تصریح کرد: گزارشات شکایات به صورت تلفنی، کتبی، حضوری و از طریق شماره ۱۲۴ مورد توجه قرار گرفته و پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم در زمینه افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات در سطح بازارها خبر داد و خاطرنشان کرد: با هرگونه افزایش قیمت برخورد شدید صورت می‌گیرد.

معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان بوشهر از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

 

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false