×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حزب‌الله حریری را برای نخست‌وزیری به میقاتی ترجیح می‌دهد

به گزارش چغادک نیوز ؛ «وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی و وزیر سابق لبنانی در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت که هیچ کس «سعد حریری» نخست وزیر سابق و رئیس جریان المستقبل را مسئول معرفی گزینه‌های جدید نخست‌وزیری نکرده و او اجازه این کار را ندارد.

وهاب همچنین تاکید کرد ابتکار ارائه شده توسط «نجیب میقاتی» نخست وزیر اسبق لبنان برای تشکیل دولت ایده مناسب و تنها گزینه پایدار در زمان کنونی است؛ اما «میشل عون» رئیس جمهور تشکیل دولتی با ریاست نجیب میقاتی را نمی‌پذیرد٬ ضمن اینکه حزب‌الله نیز حریری را به میقاتی ترجیح می‌دهد.

وهاب همچنین اظهار داشت که ابتکار فرانسه کاملا متوقف شده و موضوع تشکیل دولت آینده نیز به حالت تعلیق درآمده و تحریم‌های آمریکا نیز تاثیر زیادی بر این شرایط داشت.

پیش از این برخی منابع نام «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق لبنان را با استناد به حضور متوالی وی در تلویزیون در روزهای اخیر و ارائه ابتکاری که برای تشکیل دولت داشت ( تشکیل دولتی تکنوسیاسی با حضور ۱۴ متخصص و ۶ سیاستمدار) به عنوان گزینه احتمالی برای نامزدی نخست وزیری مطرح می‌کردند.

دولت تکنوسیاسی از یک سو مورد خواست و پذیرش اکثریت (جریان آزاد ملی و جنبش امل و حزب‌الله) است؛ اما از سوی دیگر کابینه مورد نظر «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق که به دنبال روی کار آوردن دولت تکنوکرات است٬ نیست؛ همان دولتی که در دوره استعفای خود به دنبال آن بوده و با انتخاب «مصطفی ادیب» نیز قصد داشت چنین دولتی تشکیل دهد.

روز گذشته نیز «پولا یعقوبیان» نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد، به نظر می‌رسد نمایندگان بزودی به «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) می‌روند تا «محمد بعاصیری» معاون سابق رئیس بانک مرکزی لبنان را به عنوان نخست‌وزیر دولت معرفی کنند.

اما «محمد بعاصیری» در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که برای هیچ منصب دولتی کاندید نمی‌شوم و قصد نخست وزیری ندارم. همچنین نمی‌دانم چه کسی نام من را برای نامزدی نخست‌وزیری معرفی کرده است؛ اما در هر موقعیتی برای خدمت به لبنان تلاش می‌کنم.

منبع : تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false