×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بجای شورا یک هتل دار دو شهردار را انتخاب کرده است/ هر چه سریع تر بجای مهندسی هیات رئیسه شورا جلسه فوق العاده تعیین شهردار بوشهر برگزار شود

عبدالخالق برزگر زاده در گفتگو با چغادک نیوز پیرامون انتخاب شهردار بوشهر اظهار داشت: از ابتدای پنجمین دوره شورای اسلامی تا کنون ۸ سرپرست و شهردار از سوی شورا انتخاب شده است که پس از طی مراحل قانونی فقط حکم ۲ تن ازآنان به امضاء وزارت کشور رسیده است که این موضوع گویای ناپختگی تعدادی از اعضای شورا می باشد که بدون علم و آگاهی افرادی را انتخاب کرده اند که صلاحیت آنها در مراجع ذیربط مورد احراز قرار نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه ۱۵ مردادماه مدت زمان حکم مسئولیت سرپرست فعلی شهرداری به اتمام می رسد، افزود: آقایان هیات رئیسه با علم به این موضوع  بجای اینکه در فکر انتخاب یک نفر به عنوان سرپرست و یا شهردارجدید باشند، قصد دارند جلسه شورا را در ۲۰ مردادماه برگزار نمایند.

وی  با اشاره به اینکه حدود یکماه می باشد که جلسه شورا برگزار نشده است، اضافه کرد: متاسفانه با وجود اینکه ریاست شورای اسلامی شهر از امضاء نشدن حکم شهردار در وزارت کشور اطلاع داشته است ومی بایست هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شهردارجدید اقدام نماید، احتمالا به خاطر مهندسی مجدد هیات رئیسه شورا در سال آخر عمر شورا، جلسه را به این تاریخ موکول کرده است که اصلا پذیرفته شده نمی باشد.

برزگر زاده ادامه داد: قاطعانه اعلام می کنم به غیر از هیات رئیسه کنونی هیچ یک از اعضاء حاضر نیست کاندیدای ریاست شورا شود چراکه در این ۳ سال، کاندیدای همیشگی ریاست فعلی شورا بوده و سایر اعضا نیز بدلیل عملکرد ضعیف شورا تمایلی برای نشستن بر روی صندلی ریاست را نداشته اند.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر به استناد ماده قانونی مهمترین کار و اولویت فعلی شورا را انتخاب شهردار عنوان کرد و گفت: با توجه به اتمام دوره سرپرستی کنونی در ۱۵ مرداد ماه و شروع جلسه در ۲۰ مرداد، اگر حوادثی در حوزه های مختلف شهرداری به وقوع بپیوندد، چه کسی مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت، چه کسی پاسخگو بوده و آیا پشیمانی در آن ایام سودی دارد؟

وی خاطر نشان کرد: لازم است اعلام نمایم در مدت عمر شورا؛ ۸ انتخاب صورت گرفته بصورت احساسی و غیر علمی انجام شده است؛ شورایی که یکی از هتل داران  در انتخاب و مطرح کردن نام دو شهردار نقش ایفا نموده است قطعا قدرت و تفکر انتخاب، تجزیه و تحلیل و همچنین استقلال لازم را ندارد، اگرشورای ما بجای منفعت پایبند به اصول و ارزش های سیاسی خود نیز باقی می ماند، شاید سرنوشت شهر بوشهر به گونه دیگری رقم زده می شد.

این عضو شورای اسلامی شهر بوشهر وضعیت عمرانی، اجتماعی، فضای سبز، حمل و نقل و.. شهر بوشهر را افتضاح خواند و اظهار کرد: عمده دلیل این افتضاح ببار آمده نداشتن یک مجموعه تصمیم گیر و ثابت قدم در شورا می باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه شورا در فکر پرسنل شهرداری و زیر مجموعه خود در تامین حقوق و مزایای آنان نمی باشد، اضافه کرد: لازم است عنوان دارم حقوق و مزایای پرسنل شهرداری بعد از گذشت ۱۳ روز در مردادماه هنوز پرداخت نشده است، ولی در ابتدای ماه ابتدا حق الجلسه اعضای شورای اسلامی شهر پرداخت شده است، این در حالی است که در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بوشهر؛ شورا یک روز هم زودتر از پرسنل شهرداری حق الجلسه ای دریافت نکرده است.

عبدالخالق برزگر زاده تصریح کرد: لازم و ضروری است شورا بجای مهندسی کردن مجدد انتخاب هیات رئیسه، جلسه فوق العاده ای را تشکیل داده و هر چه سریع تر نسبت به تعیین سرپرست و یا شهردار اقدام نماید تا شهروندان بیشتر از این متضرر نشوند.

وی ضمن تشکر از استاندار، معاون عمرانی استاندار و فرماندار بوشهر درتامین اعتبارات لازم شهر بوشهر، عنوان کرد: با وجود اینکه شورا می بایست جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی ارتباط خوب و موثری را با مجموعه تحت امر وزارت کشور داشته باشد، در طول مدت ۳ ساله عمر شورا فقط ۱مرتبه آنهم به اصرار اعضاء جلسه ای با فرماندار بوشهر برگزار کرده است که جای تاسف فراوان دارد./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false