سامانه پدافندی یمن چالش جدیدی برای متجاوزان/ عبدالسلام: سرنگونی جنگنده نشانه افزایش توان پدافندی است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سامانه پدافندی یمن چالش جدیدی برای متجاوزان/ عبدالسلام: سرنگونی جنگنده نشانه افزایش توان پدافندی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یک منبع نظامی بلندپایه در وزارت دفاع یمن گفت: سلاح مورد استفاده در سرنگونی جنگنده تورنادوی ارتش سعودی بخشی از سامانه دفاع هوایی جدید و پیشرفته ساخت داخل است.

وی افزود: این سامانه جدید چالشی اساسی و جدی برای هواپیماهای متجاوزان به شمار می‌رود.

در همین راستا، محمد عبدالسلام رئیس تیم مذاکراتی دولت صنعا گفت: سرنگونی جنگنده تورنادو در آسمان استان الجوف یمن ضربه مهلکی به متجاوزان سعودی است.

وی به رژیم سعودی گوشزد کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پاسخ کشتار اخیر متجاوزان در استان الجوف را خواهند داد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله زنان و کودکان منجر شد.

عبدالسلام در توئیت خود افزود: سرنگونی جنگنده تورنادو گامی است که نشان از افزایش قابل ملاحظه توانمندی واحد پدافندی یمن دارد.

وی با اشاره به کشتار اخیر متجاوزان در استان الجوف گفت: دشمن با چنین کشتارهای وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان نخواهد توانست بر شکست‌های پیاپی خود سرپوش بگذارد و آن را جبران کند.

عبدالسلام تاکید کرد: ملت یمن به جنایتکار اجازه نخواهند داد که به تجاوزگری خود ادامه دهد.

جنگنده‌های سعودی به گروهی از غیرنظامیان که در نزدیک لاشه جنگنده تورنادو تجمع کردند و سه خانه و یک خودرو در نزدیکی آن حمله کرده و بیش از ۳۰ نفر را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

جنگنده‌های سعودی همچنین چند بار به محل یاد شده حمله کرده و جلوی امدادرسانی به زخمی‌ها را گرفتند.

منبع:تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false