×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اگر شورای شهر آبپخش همه موارد قانونی را رعایت می کرد قطعا این مشکلات اتفاق نمی افتاد

به گزارش چغادک نیوز: عبدالکریم گراونددر نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در حوزه آبرسانی که طی سالهای گذشته از مهمترین مشکلات مردم استان بوشهر بخصوص مرکز استان و شهرستان دشتستان بوده است اقدامات جدی صورت گرفت و امروز کمتر جاهایی است که دچار کم آبی باشند.

استاندار بوشهر افزود: در حوزه اصلاح شبکه های شهری در شهرستان دشتستان ۶۵ درصد هدر رفت آب وجود داشت که با اصلاح ۲۰ کیلومتری شبکه آب مشکلات کاهش پیدا کرد و در مرکز استان طی تفاهم نامه ای با وزارت نیرو خطوط اصلاح شد.

وی با اشاره به آغاز کار سیستم های آبشیرین کن، گفت: سیستم های آبشیرین کن های که قبلا عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در نوار ساحلی استان بوشهر فعالیت دارند و پیگیری های برای اینکه تابستان آینده هیچ گونه مشکلی در حوزه کم آبی وجود نداشته باشد همچنان ادامه دارد.

گراوند عنوان کرد: در حال حاضر با اعتباراتی که تامین شده است ۵ سد خائییز، باغان، اخند و کلمه اجرا شده است که بخشی از این سد ها در فروردین ماه سال جاری می توانند عملیات آبگیری آغاز کنند و برخی دیگر نیز تا پایان این دولت به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای تامین استان بیان کرد: در حوزه گردشگری برنامه هایی در حال تدوین است که بتوانیم بهترین استفاده از دریا برای جذب توریست انجام شود و الگویی برای سایر استانهای ساحلی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه توجه ای به شهرک رود شور شده است، تاکید کرد: اجرای پروژه شهرک شیلاتی رود شور انجام شده است که در فاز نخست آن طرح برق رسانی انجام شده است که می تواند نقش مستقیم بر اشتغال و صادرات داشته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به فاضلاب بوشهر، تصریح کرد: اعتباراتی برای  اصلاح شبکه آبرسانی مرکز استان و شهرستان بوشهربه مبلغ هر شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است و برای نوسازی شبکه فاضلاب بافت قدیم بوشهر بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

گراوند با تاکید به اینکه شوراهای شهر باید همه امورات براساس قانون انجام دهند، افزود: اگر شورای شهر آبپخش همه موارد قانونی را رعایت می کرد قطعا مشکلاتی که در فضای مجازی مطرح شد اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص انحلال شورای شهر آبپخش گرفته شده است که کاملا قانونی است و اجرایی می شود.

مهرداد ستوده معاون عمرانی استانداری بوشهر رد این جلسه با اشاره به تاکیدات برای اتمام پروژه های عمرانی، گفت: با پیگیری هایی که انجام شده است یک زمانبدی برای اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مطهری برای پیمانکار تعریف شده است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه مدت اتمام پروژه ۱۸ ماه است، بیان کرد: اگر پیمانکار به هر دلایلی نتواند در موعد مقرر این پروژه را به اتمام برساند قطعا برخورد خواهیم کرد و در لیست ردی قرار می گیرد.

انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false