موفقیت های بزرگ حزب الله در القلمون / فرار تروریست های تکفیری درتاریکی شب | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موفقیت های بزرگ حزب الله در القلمون / فرار تروریست های تکفیری درتاریکی شب

نیروهای رزمنده ده تیپ حزب الله مستقر در منطقه القلمون سوریه موفق شدند بدون درگیری به اهداف تعیین شده دست یابند و تروریست های تکفیری مسلح در تاریکی شب مواضعی را که اشغال کرده بودند، ترک نموده و فرار کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، بسیج و استقرار میدانی و نظامی ده تیپ حزب الله در چند روز گذشته در منطقه القلمون سوریه و رشته کوه های شرقی در مرزهای لبنان و سوریه که با هماهنگی ارتش لبنان و ارتش عربی سوریه صورت گرفت، شرایطی را رقم زد که نیروهای رزمنده حزب الله در ساعات گذشته به اهداف خود بدون درگیری دست یابند.

براساس این گزارش نیروهای رزمنده ده تیپ حزب الله بعداز فرار عناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری در تاریکی شب از مواضع خود به سوی تپه مسعود و بلندی های شهرک عرسال لبنان، در این مواضع مستقر شدند و موقعیت خود را تثبیت کردند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر در یک سخنرانی مهم خود تاکید کرده بود که بعداز ذوب شدن برف ها و فرارسیدن فصل بهار نبرد با تروریست های تکفیری در منطقه القلمون سوریه حتمی است.

در این گزارش آمده است که اکنون این اظهارات سید حسن نصرالله با اجرای مرحله اول مراحل چهارگانه عملیات نیروهای رزمنده حزب در نبرد سرنوشت ساز القلمون به ثمر نشست.

یک فرمانده میدانی حزب الله به خبرنگار ایرنا گفت که انشاء الله مرحله دوم این عملیات در چند روز آینده شروع خواهد شد.

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از القلمون سوریه حاکی است که این حمله از چهار محور با هدف تنگ کردن عرصه برعناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری در تله مسی و اطراف آن صورت می گیرد.

این عملیات بعداز تثبیت کامل نیروهای رزمنده حزب الله در مواضع آزاد شده و آماده سازی نیروهای رزمی و تجهیزات نظامی لازم از جمله توپخانه و موشک شروع خواهد شد.

نیروهای رزمنده حزب الله بمباران مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری را از زمین و هوا بعداز رسیدن به ساعت صفر عملیات و صدور فرمان حمله از سوی فرماندهان آغاز خواهند کرد.

فرمانده میدانی حزب الله به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه نبرد آزادسازی تپه راهبردی مسعود مشرف بر منطقه جغرافیایی گسترده در القلمون سخت خواهد بود اما به زودی شاهد آزادی آن خواهیم بود.

وی اظهارداشت: گروه های تروریستی تکفیری از بیش از چهارسال قبل تاکنون ( آغاز بحران سوریه) بر این تپه راهبردی که از چشم ارتش عربی سوریه دور بوده ، سیطره داشته اند.

این فرمانده میدانی درعین حال تاکید کرد: تاکتیک های نظامی که در حمله سه مرحله ای نیروهای رزمنده حزب الله بکار گرفته می شود به این نیروها فرصت می دهد تا داخل منطقه و به ویژه منطقه پیچیده تپه مسعود که با حفر تونل ها و ایجاد استحکامات حفاظت می شود، گردند و انشاء الله این منطقه از لوث وجود تروریست های تکفیری مسلح به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نبرد القلمون از محورهای مختلف و حتی از هوا صورت خواهد گرفت ، تصریح کرد: همه از این عملیات به ویژه نحوه اجرا و نتایج آن مانند آزادسازی مناطق اشغال شده با هماهنگی کامل با ارتش عربی سوریه و طرف ها دیگر شگفت زده خواهند شد.

این فرمانده میدانی حزب الله خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم عید ملی مقاومت و آزادسازی امسال با آزادسازی نوار مرزی لبنان و سوریه از لوث وجود تروریست های تکفیری مسلح و رفع کابوس آنها در بلندی های شهرک عرسال به دوعید همزمان در لبنان تبدیل شود.

وی اظهارداشت: قدرت های استکباری جهان و ابزار آنها در منطقه تلاش دارند تا شهرک ها و روستاهای منطقه القلمون سوریه که در مقابل منطقه بقاع و به طور خاص بعلبک و هرمل در اختیار تروریست های تکفیری باشد.

نیروهای مقاومت ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی جنوب لبنان را آزاد و به سال ها اشغال این منطقه توسط صهیونیست ها پایان دادند.

دولت وقت لبنان به ریاست سلیم الحص این روز را به عنوان « عید مقاومت و آزادسازی» عید رسمی ملی اعلام کرد و ملت لبنان این مناسبت بزرگ را هر سال جشن می گیرند.

 
منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false