×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲۰ میدان نفتی برای توسعه به دانشگاه‌های کشور واگذار شد

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارتخانه نفت و علوم، تحقیقات و فناوری ۲۰ میدان نفتی برای توسعه به دانشگاه‌های کشور واگذار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، یوسف جوادی‌نیا آذری عصر امروز در پنجمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر با بیان اینکه در حوزه پژوهش در وزارت نفت قدم‌های مهمی برداشته شده است اظهار داشت: وزارت نفت توجه جدی به حوزه پژوهش، خلاقیت‌های محققان و تولید و فناوری دارد بگونه‌ای که در این راستا تلاش‌های مهمی صورت گرفته است.

وی، با اشاره به اینکه مته‌های حفاری در چاه گاز و نفت به تولید رسیده است، تصریح کرد: مته‌های حفاری توسط محققان و پژوهشگران صنعت نفت تولید و به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با اشاره به تولید ۱۰ گروه خانواده کالاهای استراتژیک صنعت نفت گفت: در حال حاضر یکی از این ۱۰ گروه کالایی، یعنی خانواده مته‌های حفاری را به شکل پایلوت اجرا و به سرانجام رساندیم و بقیه این اقلام را با همین روند و الگو پیش می‌بریم.

جوادی‌نیاآذری از واگذاری میادین نفتی بزرگ به دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارتخانه نفت و علوم، تحقیقات و فناوری ۲۰ میدان نفتی برای توسعه به دانشگاه‌های کشور واگذار شد.

وی، با بیان اینکه از ۲۰ میدان نفتی ۱۳ میدان در خشکی و ۷ میدان در دریا است بیان کرد: در این میادین ۵۵ مخزن نفتی وجود دارد که به ۹ دانشگاه برای توسعه واگذار شده است.

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با تاکید بر حمایت از طرح‌های پژوهشی گفت: دانشگاه‌ها با ورود به عرصه پژوهش و تولید دانش و تجاری سازی آنها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false