فارغ‌التحصیلان طلبکار یک شغل پشت‌میزی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فارغ‌التحصیلان طلبکار یک شغل پشت‌میزی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عموم افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند از دولت و حکومت طلبکار یک شغل پشت‌میزی هستند گفت: این در حالی است که در دنیا با سرعت هرچه تمام و با اتکا به توانمندی افراد در حرفه و دانش خود، جهان را به سمت ثروت پیش می‌برند و ما نمی‌توانیم به این سرعت روزافزون بگوییم صبر کند تا ما هم به آن برسیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در جشن بزرگ جامعه کارگری این استان گفت: پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال و ثروت‌آفرینی مورد توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قرار گیرد.

او افزود: صیانت اقتصادی جامعه در گرو فعالیت و خدمت قشر کارگر است و اجرای تصمیمات کلان در حوزه کار و تولید توسط این گروه از جامعه است که می‌تواند به خوبی اجرا شده و آثار مثبت خود را در توسعه جامعه به منصه ظهور برساند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: وجود جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی جویای کار و همچنین بی‌سوادان بدون مهارت معضل جامعه است که توجه به فراگیری آموزش‌های مهارتی به ویژه توجه به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند افراد جامعه را در اشتغال و ثروت‌آفرینی عمومی کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان هم گفت: ۹۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی قرار دارند.

احمد غریوی اظهار کرد: برای توسعه هرچه بیشتر کشور و طبق نظر صاحب‌نظران باید اقتصاد نفتی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم و بخش تعاون یکی از ارکان مهم در راستای تحقق هرچه موثر این طرح است و جایگاه این بخش مهم در اقتصاد در اصل ۴۴ قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بخش تعاون از گذشته‌های دور مورد اعتماد مردم بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز تاثیر مهمی در جامعه ایران اسلامی داشته است.

غریوی تصریح کرد: تعاون، اجتماع مردم است که در آن با سرمایه‌های خرد خود می‌توانند زمینه اشتغال را به خوبی فراهم کنند.

آموزش‌های مهارتی، بازدارنده توسعه حاشینه‌نشینی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی هم گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر یکی از اقدامات اساسی در جلوگیری از رشد بی‌رویه حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ است.

کوروش پرند اظهار کرد: در چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ ایران کشوری توسعه‌یافته به لحاظ اقتصادی، علم و فناوری در منطقه است که دستیابی به این جایگاه با کار و تولید هر چه بیشتر امکان‌پذیر خواهد شد.

وی افزود: بند اول از ۱۳ بند سیاست کلی اشتغال بر تقویت و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی اشاره دارد که بیانگر اهمیت این مقوله در تحقق این چشم‌انداز است. در حال حاضر مشاهده می‌شود که به جای فرهنگ کار شاهد فرهنگ مدرک‌گرایی در بین جوانان هستیم، در حالی که برای توسعه نیاز به تغییر این دیدگاه بسیار ضروری است.

پرند تصریح کرد: توجه به احداث و راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و زودبازده یکی از اقدامات اساسی در رفع مشکل بیکاری است که به ویژه باید از سوی جوانان به آن توجه شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در جوامع شهری شاهد آن هستیم، گسترش روزافزون حاشیه‌نشینی است که به دلیل مهاجرت بی‌رویه روستاییان و عشایر به این مناطق رخ می‌دهد که برای حل این مشکل و حتی معکوس کردن این مهاجرت ارائه آموزش‌های مهارتی برای این قشر در سال‌ جاری در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

پرند با اشاره به اینکه نرخ فارغ‌التحصیلان بیکار ۱.۵ برابر سایر بیکاران است، گفت: در رشد مقالات علمی رتبه خوبی را داریم، در حالی که هنوز به دلیل عدم ارتباط خوب بین محیط دانشگاهی با بخش صنعت و کشاورزی نتوانستیم از توان نیروهای تحصیل‌کرده در این حوزه‌ها بهره کافی را ببریم که ضروری است زمینه این رابطه و همکاری هرچه بیشتر فراهم شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false