درخواست آمریکا از ایران برای مذاکرات صلح در یمن | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
درخواست آمریکا از ایران برای مذاکرات صلح در یمن

یک مقام آمریکایی، دیروز اعلام کرد ایالات متحده کمک ایران را برای شرکت دادن طرف‌های درگیر در یمن در مذاکرات حل و فصل سیاسی خواستار شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از «رویترز»، روز دوشنبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک دیدار کردند که موضوع یمن یکی از محورهای این دیدار بود.

در همین حال برخی منابع در منطقه اعلام کردند عربستان سعودی در حال آموزش نیروهای مسلح قبایل برای مبارزه با نیروهای الحوثی‌ها است.

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اینکه «آیا جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات دوشنبه در نیویورک از همتای ایرانی‌اش، محمد جواد ظریف درخواست کرده است که از نفوذ کشورش برای مشارکت همه طرف‌ها در مذاکرات یمن استفاده کند یا نه»، گفت :«بله.»

این مقام مسئول آمریکایی که خواست هویتش محفوظ بماند، افزود «معنای آن، درخواست کمک ایران برای وادار کردن الحوثی‌ها به مذاکره است.»

کری روز دوشنبه پیش از نشست با ظریف برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران، عنوان کرده بود پیش‌بینی می‌کند یمن را به مذاکرات آماده کند.

وی افزود: «مطمئنا از همه خواهم خواست در تلاش برای کاهش خشونت و آغاز مذاکرات به روشی که از منافع یمنی‌ها حمایت کند، ایفای نقش کنند.»

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false