امارات تغییرات گسترده را به سلمان تبریک گفت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امارات تغییرات گسترده را به سلمان تبریک گفت

در حالی که سیاستمداران کشورهای منطقه هنوز از شوک تغییرات بنیادین و ناگهانی در عربستان بیرون نیامده اند، رؤسای دولت امارات متحده عربی، به خاطر تغییرات اخیر در عربستان به پادشاه این کشور تبریک گفتند.

به گزارش "چغادک نیوز"، خلیفه بن زاید رئیس کشور "تازه تأسیس" امارات عربی متحده و معاونانش، ایجاد تغییرات جدید در ساختار سیاسی عربستان را به سلمان بن عبدالعزیز تبریک گفتند.

رئیس امارات عربی متحده که کشورش ۴۴ سال پیش به وجود آمده، در پیام خود به حاکم عربستان آورده است: اطمینان دارم که این اقدام، "جهشی ویژه" در پیشرفت پادشاهی عربستان سعودی و ارتقاء جایگاه آن در منطقه و جهان خواهد داشت.

حاکمان مادام العمر کشورهای عربی در فرستادن پیام های تبریک عجیب و غریب به مناسبت های مختلف شهره هستند، اما این بار حاکمان امارات که در همراهی با جنایات آل سعود در یمن از پیشتازان بودند، در ارسال "تبریک به هر دلیل" هم گوی سبقت را از دیگر همتایان خود ربوده اند و به نظر می رسد که پیش از خود مردم عربستان، به "بیعت" چشم بسته با هر حاکم جدیدی که روی کار بیاید، شتافته اند.

پادشاه عربستان صبح امروز، مقرن بن عبدالعزیز را که حدود سه ماه پیش از مردم عربستان برای او به عنوان ولی عهد "بیعت" گرفته بود، مطابق معمول "به درخواست خودش" از این منصب برکنار و محمد بن نایف را به جای او منصوب کرد و فرزند خود محمد بن سلمان را هم جانشین ولی عهد قرار داد.
 

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false