فانی: فاصله دریافتی معلمان با سایرین کاهش یابد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فانی: فاصله دریافتی معلمان با سایرین کاهش یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله دریافتی معلمان با سایرین باید کاهش یابد، رئیس جمهور و دیگر مسئولان با جدیت به دنبال تحقق این مهم هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی‌اصغر فانی عصر امروز در یادواره شهدای فرهنگی استان به میزبانی تویسرکان شهدا را هدایت‌گر جامعه خواند و با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه خدمت به شهید خدمت به نبی اکرم(ص) است، اظهار کرد: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه یاد شهیدمطهری را باید گرامی داشت، معلمی را شغلی بسیار بزرگ و ارزشی خواند و گفت: شهید استاد مطهری یک معلم واقعی بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی باارزش و مفید است، تاکید کرد: این سند راهنمای عمل ما در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مطالعات سند تحول آموزشی در سال ۸۲ آغاز شده و در سال ۹۱ تصویب شد، از معلم، مدیریت، تولید محتوای مناسب درسی، فضا و تجهیزات آموزشی، مبنای مالی و فناوری تکنولوژی به عنوان زیربناهای این سند نام برد.

فانی در توصیف برخی از این زیربناها با اشاره به نقش مهم و کلیدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: لازمه تحول در سازمان‌ها، تحول در نیروی انسانی است.

وی با اشاره به تصویب بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه، افزود: عملاً ۲۸ هزار میلیارد تومان طی سال جاری در آموزش و پرورش هزینه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش ۲۶ درصد رشد داشته، این در حالی است که بودجه دولت ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به طراحی نقشه راه برای سند تحول به عنوان یکی از مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نقشه راه به عنوان یک تکلیف و ضرورت آماده است.

فانی با تاکید بر اینکه تدوین نقشه راه، اقدامات پیش رو تا سال ۱۴۰۴ را به ما نشان می‌دهد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبنای برنامه ششم در این حوزه قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به تربیت نیروی بومی داریم، ابراز کرد: آموزش و پرورش از نیروهای بومی گزینش، تربیت و استخدام می‌کند.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در کنار پذیرش دانشگاه فرهنگیان به استناد ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه برای نخستین بار از بین دانشجویان کارشناسی‌ سایر دانشگاه‌ها از طریق آزمون، تعدادی را انتخاب می‌کنیم که پس از گزینش و گذشت یک سال، به استخدام آموزش و پرورش درمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه مجوز جذب ۵ هزار نیروی انسانی به این سبک از سازمان مدیریت اخذ شد، افزود: در این پذیرش فرزندان فرهنگیان اولویت دارند، چراکه با فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش بهتر می‌توانند نیروی انسانی ما را تأمین کنند.

فانی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان از دیگر اقدامات در دستور کار است، گفت: رتبه‌بندی یکی از تکالیف سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان سال گذشته تصویب شده و امسال نیز اجرایی می‌شود، اضافه کرد: معلمان را پس از ارزیابی حرفه‌ای و متناسب با آن در رتبه‌ها قرار می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اعتبار این برنامه تصریح کرد: علاوه بر بودجه اعلام شده، دولت یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان تصویب و تخصیص داده است.

وی ادامه داد: حتی در این مصوبه برای سال ۹۵ دولت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم بودجه پیش‌بینی کرده که در لایحه خواهد آمد.

فانی با اشاره به اینکه ارتقای صلاحیت معلمان و افزایش انگیزه از اهداف این برنامه است، رتبه‌بندی معلمان را گامی برای کاهش تبعیض‌ها دانست و تصریح کرد: شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان منبعث از کار معلمان است.

وی در پایان با اشاره به کاهش درآمد دولت خطاب به فرهنگیان گفت: فاصله دریافتی معلمان با سایرین باید کاهش یابد، رئیس جمهور و دیگر مسئولان با جدیت به دنبال تحقق این مهم هستند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false