بی‌اعتنایی ارشاد به هنر انقلاب محدود به ونیز نیست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بی‌اعتنایی ارشاد به هنر انقلاب محدود به ونیز نیست

یک هنرمند، درباره معرفی افراد فاقد صلاحیت فرهنگی و هنری به عنوان نماینده ایران به بی‌ینال ونیز گفت: این اتفاق تازگی ندارد و معمولا مدیران وزارت ارشاد نسبت به هنرمندان متعهد بی‌اعتنا هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا ذاکری، نقاش و کاریکاتوریست در واکنش به اقدام وزارت ارشاد در معرفی افراد فاقد اعتبار هنری به عنوان نماینده کشورمان به دوسالانه ونیز اظهار داشت: ملانوروزی، مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفته بود که چون هزینه حضور هنرمندان ایرانی را یک موسسه خصوصی تأمین می‌کند، خود این موسسه نیز افراد را برای حضور در ونیز تعیین می‌کند. این در حالی است که بعد از انتقادات رسانه‌های انقلابی، نظرش را تغییر داد و گفت که می‌توانند تعدادی از هنرمندان متعهد را برای نظارت بر فعالیت‌های مربوط به ایران، به ونیز بفرستند!

وی در ادامه از نظر ملانوروزی درباره اینکه در پاسخ به انتقادات گفته بود «اینجا دفتر هنرهای تجسمی انقلاب نیست» هم گفت: شنیدن این سخن از فردی که مسئول فرهنگی این کشور است عجیب به نظر می‌رسد! مگر می‌توان فرهنگ انقلاب را از فرهنگ ایران جدا دانست؟

این هنرمند تصریح کرد: متأسفانه بی‌اعتنایی وزارت ارشاد به هنرمندان تجسمی انقلاب به بی‌ینال ونیز محدود نمی‌شود. وزارت ارشاد همواره یک فهرست ثابت برای معرفی هنرمندان تجسمی به این گونه محافل دارد که افراد خاصی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطمئنا آثار هنری انقلاب و دفاع مقدس برای جهانیان جذاب خواهد بود. چون دنیا نیازمند حرف تازه و هنر بومی ملت‌هاست. هنر انقلاب هم چون بخشی از تاریخ سرزمین ما را نمایش می‌دهد، قابلیت بالایی در جذب مخاطب جهانی دارد. این در حالی است که وزارت ارشاد معمولا هنرمندانی را به محافل جهانی معرفی می‌کند که فاقد حرف جدیدی هستند و آثار و سبک‌هایشان، تاریخ مصرف گذشته است.

منبع: کیهان

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false