گذرگاه رفح پس از ۵۵روز تعطیلی بازگشایی می شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گذرگاه رفح پس از ۵۵روز تعطیلی بازگشایی می شود

یک مقام فلسطینی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خود با بازگشایی دو یا سه روز در هفته گذرگاه «رفح» را به طرف مصری اعلام کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، یک مقام فلسطینی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خود با بازگشایی دو یا سه روز در هفته گذرگاه «رفح» را به طرف مصری اعلام کرده است.

این مقام فلسطینی به وبگاه روزنامه «الرساله» گفت: عباس در تلاش است پس از بازگشایی چند روز در هفته گذرگاه رفح، به توافق جدید و فراگیری برای اداره این گذرگاه با حماس دست یابد. این مقام فلسطینی که نخواست نامش فاش شود افزود که مسئولان مصری در حال حاضر به عباس وعده داده‌اند که پیشنهاد بازگشایی هفتگی گذرگاه رفح و عرضه آن به طرف‌های مربوطه در خلال چند روز آینده را بررسی کنند.

وی افزود: مصر بازگشایی گذرگاه رفح را به همکاری حماس با دولت توافق ملی و تشکیلات خودگردان برای اداره آن و اوضاع امنیتی در شبه جزیره سینا منوط کرده است و عباس تماس‌های خود را با طرف‌های مصری برای بازگشایی این گذرگاه ادامه می‌دهد.

گذرگاه رفح برای آخرین بار در اوایل ماه گذشته (مارس) باز شد و اکنون نزدیک به ۵۵ روز است که بسته شده است.

در همین راستا «ماهر ابوصبحه» مدیر هیأت معابر و مرزهای نوار غزه اعلام کرد این هیأت با هر راه‌حلی برای بازگشایی گذرگاه رفح و حل مشکلات شهروندانی که در انتظار این امر هستند، موافق است.

پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر در ژوئیه ۲۰۱۳، مصر گذرگاه رفح را به صورت نیمه کامل بسته است و فقط برای موارد اضطراری سفر به مصر و بالعکس این گذرگاه را باز می‌کند. مصر جنبش حماس را که کنترل غزه در دست اوست متهم می کند که با تروریست  های داخل شبه جزیر سینا برای عملیات علیه منافع مصر دست دارد اما حماس بارها این اتهام را رد کرده است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false