×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هجدهمین بازار فیلم تهران افتتاح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام مثبت مستقل شدن بخش بین‌الملل از بخش ملی گفت: سینمای ایران سینمای فاخر و شناخته شده در سطح بین‌المللی است و جزو افتخارات جمهوری اسلامی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، در مراسم افتتاحیه بازار بین‌المللی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی جشنواره فیلم فجر را در اقدام به عمل آمده و مستقل شدن بخش بین‌الملل از بخش ملی مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخش بین‌الملل همانطور که شاهد هستید به صورت مستقل برگزار شده که اقدام بسیار مثبتی است. شاهد هستیم ۷۰۰ فیلم به جشنواره عرضه شده و دست هیأت انتخاب برای انتخاب فیلم‌های مناسب که متناسب با فرهنگ و ارزش‌های ما است باز بوده است.

وی در ادامه گفت: بازار بین‌المللی هم دستاورد خوبی است. زمانی که ما درباره اقتصاد فرهنگ و هنر صحبت می‌کنیم باید همه محصولات فرهنگی ما بتواند در بازارهای جهانی راه پیدا کند. از کتاب گرفته تا موسیقی.

وی در ادامه توضیح داد: موسیقی ما باید این توانمندی را داشته باشد که در بهترین تالارهای دنیا عرضه شود و تئاتر ما بر روی صحنه نمایش جهانی اجرا گردد، همچنین فیلم‌های سینمایی و مستندی که داریم توان و پتانسیل عرضه به بازارهای جهانی را داشته باشد. در همین بازار شاهدیم نزدیک به ۳۰۰ فیلم عرضه شده و افرادی از خارج از کشور دعوت شدند از جمله کارگردان‌ها و شخصیت‌های سینمایی که قدرت خوبی در تشخیص فیلم دارند به ایران آمدند. امیدواریم از این فرصت حداکثر استفاده برای فروش فیلم‌های ایرانی صورت گیرد.

علی جنتی در ادامه تاکید کرد: سینمای ایران سینمای فاخر و شناخته‌شده‌ای در سطح بین‌المللی است و جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. این سینما باید بیشتر از گذشته به جهان معرفی شود و فیلم‌ها بتواند در سالن‌های بزرگ سینمایی دنیا به نمایش گذاشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که کاهش بودجه در حوزه فرهنگ و هنر امسال نیز به چشم می‌خورد، گفت: اصولا بودجه فرهنگ نیازهای فرهنگی را تامین نمی‌کند. این جزو مطالبات دائمی ما از دولت است که شوراهای برنامه‌ریزی اعتبارات بیشتری را به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دهند.

وی درباره بازسازی سالن‌های سینما تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تجهیزات و امکانات مناسب برای سالن‌های سینما فراهم آوریم، در تلاش هستیم تا حامیانی را جلب کنیم و این حمایت‌ها را به حوزه سینما شهر بسپاریم تا بتوانیم تعداد سالن‌های بیشتری را در شهرهای کوچک و بزرگ داشته باشیم تا امکان عرضه بهتر و بیشتر محصولات سینمای کشور فراهم شود.

براساس این گزارش، همچنین تفاهم نامه ساخت فیلم مشترکی میان ایران و چین عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه بازار جشنواره بین المللی فیلم فجر به امضا رسید. مراسم امضای این تفاهم نامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در غرفه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفت و در این مراسم امیر اسفندیاری به عنوان نماینده بنیاد سینمایی فارابی و ژانگ وی تهیه کننده چینی به امضا تفاهم نامه مذکور پرداختند.

پیش از امضای این تفاهم نامه حجت الله ایوبی در ارتباط با این موضوع توضیحاتی به وزیر ارشاد ارائه و اظهار کرد: این پروژه با عواملی مشترک از دو کشور ساخته خواهد شد و نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد که بخش قابل توجهی از این هزینه توسط شرکت چینی تقبل می شود.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false