بالتیمور آمریکا میدان جنگ شد +عکس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بالتیمور آمریکا میدان جنگ شد +عکس

شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا در مراسم خاکسپاری فردی گری ،جوانی که در بازداشتگاه پلیس کشته شد، به یک "میدان جنگ واقعی" تبدیل شد، پلیس نیز برای ممانعت از خشونت و اغتشاشات بیشتر مجبور شد در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: بیش از ۱۰۰۰ نیروی پلیس از گارد ملی مریلند و ۵۰۰۰ افسر از ایالت‌های همجوار وارد این شهر شده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا نیز مجبور شد با ادامه خشونت‌ها به این مساله بپردازد.

اگرچه فرماندار مریلند قول داده بود که از نیروهای پلیس حداکثر حمایت به عمل خواهد آمد اما این نیروها همچنان هدف سنگ‌پراکنی و خشونت مردم قرار دارند. حدود ۱۵ نیروی پلیس زخمی شده‌اند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. تاکنون ۲۰ تن در این رابطه دستگیر شده‌اند.

مغازه‌های اسلحه فروشی، بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها، ساختمان‌ها و حتی داروخانه‌ها هدف غارت مردم قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

ساعاتی پس از خاکسپاری فردی گری صدها معترض سنگ‌اندازی و حمله به سوی پلیس را آغاز کردند و این درگیری‌ها به سرعت به شورش و حمله به ساختمان‌ها و آتش زدن مراکز تبدیل شد.

فرماندار بالتیمور با آغاز درگیری‌ها در این منطقه وضعیت فوق العاده و اضطراری اعلام کرد و لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا در نخستین روز کاری‌اش گفت که مقام‌های وزارت دادگستری را طی چند روز آینده به بالتیمور اعزام می‌کند.

شهردار بالتیمور اعلام کرده که منع آمد و شد روزانه از امروز (سه شنبه) و از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح اعمال می‌شود و مدارس دولتی بالتیمور نیز اعلام کردند که امروز تعطیل هستند.

لری هوگان، فرماندار در کنفرانس خبری گفت: گارد ملی به دنبال اجرای قانون است. افسران پلیس با سپرهای دفاعی و کلاه مخصوص برای متفرق کردن معترضان از گاز فلفل استفاده می‌کردند، علت اصلی این تظاهرات که با خشونت پلیس بالتیمور همراه بود، کشته شدن یک جوان سیاهپوست ۲۵ ساله در جریان بازداشت وی توسط پلیس همین شهر اعلام نشده است.

فردی گری تنها ۲۵ سال داشت که توسط پلیس دستگیر شد و حین انتقال به ون پلیس از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شده و در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد.

پلیس بالتیمور همچنین در پی این تظاهرات و آشوب از والدین خواست تا فرزندانشان را در منزل نگه دارند.

 

 

 

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false