×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تظاهرات مخالفان تسلیحات اتمی در نیویورک

همزمان با آغاز کنفرانس یک ماهه بازنگری پیمان منع گسترش در شهر نیویورک آمریکا، هزاران نفر از معترضان به خودداری دارندگان تسلیحات اتمی به اجرای تعهداتشان، دست به تظاهرات در این شهر زدند.

به گزارش "چغادک نیوز"، روز یکشنبه در آستانه آغاز کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش (NPT) در شهر نیویورک آمریکا، هزاران نفر از مخالفان تسلیحات اتمی در این شهر تظاهرات کردند.

معترضان که بسیاری از آن‌ها اهل ژاپن، تنها کشوری که هدف حمله اتمی قرار گرفته، هستند، می‌گویند هشت کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای به تعهدات خود برای حرکت به سمت کاهش ذخایر اتمی عمل نکرده‌اند.

فعالان ضدجنگ که تجمع و راهپیمایی روز یکشنبه را سازماندهی کرده‌اند، می‌گویند طوماری با ۸ میلیون امضا برای حرکت به سمت جهان عاری از تسلیحات اتمی به سازمان ملل ارسال کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان هشدار داده‌اند که بعید است نشست امسال نتایج ملموسی داشته باشد. کنفرانس یک ماهه بازنگری ان‌پی‌تی هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود.

آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، هند، پاکستان و کره شمالی ۸ کشوری هستند که به صورت رسمی داشتن سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. رژیم‌صهیونیستی هم هرچند که تاکنون این مسئله را اعلام نکرده، اما تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه به شمار می‌آید و تاکنون در مسیر برگزاری نشست‌های خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای سنگ‌اندازی کرده است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false