از هر۶ سیاهپوست یک نفر ناپدید می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
از هر۶ سیاهپوست یک نفر ناپدید می‌شود

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی به بررسی وضعیت اسفناک سیاهپوستان در جامعه آمریکا اشاره کرد و به دلایل زوال سیاهپوستان در جامعه آمریکا پرداخت.

به گزارش "چغادک نیوز"، تحلیل روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» درباره یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد سیاهپوست که در آمریکا محو شده‌اند، حاکی از آن است که بیش از یک نفر از ۶ مرد سیاهپوست بین بازه سنی ۲۴ تا ۵۴ سال از جامعه مدنی ناپدید شده‌اند و اکثراً به واسطه این بوده که در سن جوانی جان خود را از دست داده‌اند یا اینکه در زندان حبس شده‌اند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، این آمار و ارقام به این مفهوم است که برای هر ۸۳ مرد سیاهپوست که خارج از زندان به سرمی‌برند، یکصد زن سیاهپوست وجود دارد که این آمار و ارقام در تضاد با جمعیت سفید‌پوستان است به طوریکه در بین جامعه سفیدپوستان در آمریکا تعداد زنان و مردان تقریباً برابر است.

کمبود بیش‌اندازه مردان سیاهپوست به مفهوم پایین آمدن میزان ازدواج در بین سیاهپوستان است و در نتیجه زاد و ولد کمتری بین سیاهپوستان صورت می‌گیرد و متعاقباً جامعه سیاهپوستان ثبات خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ناپدید شدن این ۱٫۵ میلیون مرد سیاهپوست درآمریکا بسیار تعجب‌برانگیز است و بر شدت بحران کاهش مردان سیاهپوست از زمان سقوط مراکز تولیدی و صنعتی تأکید می کند. از دهه ۱۹۷۰ به بعد تعداد مردان سیاهپوست بیشتری زندانی شده‌اند.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که علاوه بر این تعداد از مردان سیاهپوست که ناپدید شده‌اند، میلیون‌ها نفر از آنها از جامعه بیرون رانده شدند یا اینکه عملاً حق انجام کاری را در جامعه ندارند زیرا بازار کار برای آندسته از کارگرانی که مهارت‌های اندکی دارند، محدود می‌شود و به واسطه تبعیض‌نژادی یا محدودیت‌هایی که برای سیاهپوستان به وجود می‌آورند، فرصت شغلی برای مردان سیاهپوست عملاً از بین می‌رود.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد، آمار و ارقام مربوط به مردان سیاهپوست چیز جدیدی نیست و تمامی سرشماری‌ها در ۵۰ سال اخیر چنین پدیده‌ای را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در دهه‌های اولیه در ۵۰ سال اخیر، مرگ زودهنگام در مقایسه با زمان حال، نقش بیشتری در از بین رفتن سیاهپوستان ایفا می‌کرد اما از دهه ۱۹۸۰ به بعد، تعداد سیاهپوستانی که به دلایل متفاوت و حتی جرایم غیرمرتبط با ایجاد خشونت به زندان فرستاده می‌شدند.

طبق این گزارش، وقتی برای اولین بار در قرن ۲۰، فرصت‌های شغلی از بین رفت، بسیاری از افراد بزرگسال سیاهپوست، شغل خود را از دست دادند و بیکاری موجب شد که «طبقه بیکار» به وجود آیند. افراد این طبقه بیکار در مناطق مجزا زندگی می‌کنند و در این مکان‌ها اکثر ساکنان قادر به یافتن شغل نبودند و یا اینکه دیگر دنبال کار نمی‌رفتند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، این بدنامی برای سیاهپوستان موجب شد تا موانع زیادی برای آنها به ویژه برای پسران سیاهپوست به وجود آید به طوریکه سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش آمریکا گزارش کرد که احتمال تعلیق کودکان سیاهپوست از مدرسه به ویژه پیش‌دبستانی در مقایسه با کودکان سفید‌پوست بسیار بیشتر است.

آمار و ارقام دیگر نیز نشان می‌دهد که دانش‌آموزان اقلیت بیش از دانش‌آموزان سفیدپوست به دلیل رفتارهای نژادپرستانه از مدرسه تعلیق می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی سپس در پایان به رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس سفیدپوست آمریکا با شهروندان سیاهپوست آمریکایی اشاره کرد و نوشت، در ماههای اخیر موارد دردناک زیادی از کشته شدن مردان و پسران سیاهپوست توسط گلوله‌های پلیس سفیدپوست به چشم می‌خورد که در برخی موارد، نوار ویدئویی آنها نیز منتشر شده است.

نیویورک‌تایمز نتیجه‌گیری کرد که تمامی این موارد نشان می‌دهد که فقر و انزوای اجتماعی، بزرگترین مواردی است که زندگی مردان سیاهپوست در آمریکا را تهدید می‌کند.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false