تحلیل نشریه آمریکایی از قدرت کلام رهبرایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحلیل نشریه آمریکایی از قدرت کلام رهبرایران

یک نشریه محافظه‌کار آمریکایی در یادداشتی با تاکید بر نافذ بودن سخنان مقام رهبری ایران نوشت: ایران در مذاکرات هسته‌ای ۳ هدف عمده را تعقیب می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس، مجله آمریکایی محافظه کار «نشنال ریویو» در یادداشتی به قلم «ریچ لوری» سردبیر این نشریه در زمینه ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+ ۵ به ویژه آمریکا در مطلبی تحت عنوان « اوباما فریب طراحی دقیق ایران را خورده است» نوشت: وقتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبری عالی ایران سخنرانی می‌کنند، لازم است جهان به سخنانش گوش فرا دهد. آیت‌الله خامنه‌ای دارای نقطه نظرات بسیار دقیق و خوب درباره موضوع هسته‌ای ایران به نسبت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا است و البته آشکارا بسیار صریح‌تر نیز صحبت می‌کند.

بر اساس این گزارش،‌ هنگامی‌که ایران و آمریکا به توافقی موقت رسیدند، هرکدام جداگانه این توافق را تشریح کردند و در این بین آمریکا تاکید کرد تحریم‌ها تنها مرحله به مرحله رفع شده و بازرسی‌ها نیز باید به طور شفاف و کامل صورت پذیرد. اما آیت‌الله خامنه‌ای با پیام توئیتری خود تاکید داشت که این مورد توافقی حتمی نیست و تحریم‌ها باید به فوریت رفع شده و بازرسی‌ها نباید به امنیت جمهوری اسلامی ایران آسیبی برساند و البته مکان‌های نظامی نیز شامل بازرسی‌ها نخواهند شد.

اما در نقطه مقابل باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی‌های بعدی دیگر صحبتی از رفع مرحله‌ای تحریم‌های نکرده و تنها عنوان داشت که خواهان مذاکره‌ای مناسب برای حصول توافق در جهتی است که از لحاظ سیاسی قابل پذیرش‌تر باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: بسیار بعید است که ایران امکان دسترسی به تاسیسات نظامی‌اش را به بازرسان بدهد. حال باید پرسید چرا؟ در پاسخ بدین سئوال باید گفت ایرانیان موفق شده‌اند به زور هرجا که لازم باشد از آمریکا امتیاز بگیرند که از جمله باید به حفظ هزاران سانتریفیوژ و ادامه غنی سازی و حفظ فردو که در مکان کوهستانی واقع است، اشاره کرد. در باره تحریم‌ها نیز باید گفت که ایران به مدد چین و روسیه که این آخری با فروش سامانه هوشمند موشکی ( اس _۳۰۰) به ایران باعث آزرده خاطر شدن آمریکا شده است ضربه محکم و از پشت بر تحریم‌های آمریکا وارد کرده است.

در بخش دیگر این یادداشت نویسنده با اشاره به گفته‌های «مایکل دوران» یکی از کارشناسان اندیشکده آمریکایی «هادسن» در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: ایران در مذاکرات طولانی خود با غرب ۳ هدف را تعقیب می‌کند. نخست این که این کشور در پی حفظ زیر ساخت‌های هسته‌اش است. نکته دوم نیز این است که ایران در پی رفع تحریم‌ها می‌باشد و در مرحله آخر هم این کشور خواهان بیرون آمدن از انزوای بین‌المللی است.

نویسنده در خاتمه و در نتیجه گیری به صراحت نوشت:به نظر می‌رسد اوباما در آستانه رساندن ایران به ۳ هدف ذکر شده در بالا است. او در پی تنش زدایی با ایران است. باراک اوباما در واقع هرچند که ساده و خام نیست اما به راحتی فریب طراحی ایران را خورده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false